torsdag 18 december 2014

Snöre


Jag hatar det här mönstret och just idag hatar jag nog paracord över lag. 

Jag vaknade i lagom tid, låg rätt nöjd och vältrade mig i sängen och funderade som bäst på om jag skulle kliva upp och laga pannkakor till frulle, när det slog mig att jag hade ganska exakt en timme på mig att ta mig till sköterskan. Jag studsade upp, tro det eller ej, gav katten medicin, tog ut hunden, matade den samma, kastade i mig yoghurt och kaffe och hasade mig genom snöslasket. 

Sen hem, sen ica, sen hund igen, sen mat, sen betalade jag för sena julklappar som jag stressade över att de inte ska hinna komma hit, sen knöt jag ihop ett armband som är en beställning, sen repade jag upp det, och så knöt jag det igen, och sen repade jag upp det, och knöt det igen, sen beställde jag en miljard saker från apotea, och sen beställde jag en kalender till mig själv så att vi inte ska vara så förvirrade över livet. Och. Nu. Är. Jag. Trött. 

Imorgon är en ny spännande dag. Men jag kan inte stressa på i det här tempot, då kommer jag inte att vara på benen i jul. 

Vagörni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar