lördag 5 juli 2014

Så nära


Ser ni längst bort? Där vägen vi går på möter den större vägen, vid skogen? Där var vi. Vi tänkte gå till kyrkan och passa på att fota en grej som i alla fall vissa av oss har tänkt på, jag vet inte om Stella har tänkt på specifika gravar på kyrkogården, men jag kan fråga henne sen. Så, vi stod där och var på väg att svänga vänster ut på vägen men jag ville inte gå på den mer trafikerade vägen och fippla med min telefon som återigen strulade. Vi pausade vid utfarten och jag startade om telefonen. Omstarten drog cirka 60% av batteriet, och det gav mig 13 hela procentenheter kvar. Inte tillräckligt för att fota saker, kommunicera med personen som jag kommunicerade med och hålla hela vägen hem så att jag fick min rörelsestatistik. Hade vi hundra meter kvar kanske? Japp, bara att vända och typ power-walka hem. Sur. Stressad. Ångest. Inget batteri. Ramla och bryta benet. Ingen hittar oss. Någonsin.

Men vi får ta det på måndag. På måndag är det Mormors födelsedag.

Det blev drygt tio tusen steg i alla fall. Batteriet höll..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar