torsdag 26 juni 2014

Moar trial!

Sorgen som var när jag upptäckte att kanalen som (uppladdat höll jag på att skriva) laddat upp rättegången inte hade lagt upp dag 25 och framåt! Nu hittade jag någon nyhetskanal som lagt upp fler, jag tror att jag missade dag 25 men jag tror att jag är på dag 26 så, de har daterat med datum istället för dag. Glädjen. Post mortem banding.

Något som jag gått och retat mig på är det här med kadaverhundar. I Boden-fallet fick jag klart för mig att en kadaverhund inte ska reagera på blod som spillts som sedan "dör" så att säga. Kadaverhunden ska enbart reagera på blod som redan har dött, och sedan spillts. På grund ut av den kemiska reaktionen som sätts igång och så vidare, jag kan förklara mer ingående men jag tvivlar på att nån är intresserad av att lyssna.. Hursomhelst, i det här fallet så menar hundföraren att hans kadaverhund kan reagera på icke-döing-blod. Så att säga. Jag tycker det är väldigt märkligt eftersom blodet/liklukten i Boden var ett extremt tungt indicium. Jag tror inte att det är så stor skillnad på hundnäsor.

Förutom det så funderar jag också på hur man gör ett snyggt avslut på snörknutarna och jag har testat att elda lite på dem. Det gör Olga på youtube, hon pratar visserligen spanska så jag förstår ju inte riktigt vad hon säger, men eldar gör hon. Jag vet inte om tjock-svedd-knöl är så snyggt, men jag kanske är petig?

Jag köpte nyckelringar, dyra jävla nyckelringar, hos skomakaren så jag tänkte försöka fixa ihop nåt sånt istället. Vi får se. Om jag har städat sovrummet? Sluta tjata!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar