lördag 14 juni 2014

Bli en person igen

Jag och Papps ska ses i nästa vecka och göra så att jag räknas igen, fixa ett leg. Han lät rätt glad när jag bad honom om hjälp, jag gör ju sällan det. Idag exploderade ett munsår i mitt ansikte. Så. Att. Ska jag behöva fotas och se ut som en straffånge så behöver jag väl i alla fall inte ha böldpest i hela ansiktet, kan jag känna.. Svettig, stressad och med böldpest.

Men jag måste ha ett leg, min telefon är nära att åka i väggen, den laddar inte i vissa positioner (tydligen) vilket gör att den tappat laddningsförmågan när jag vaknar på morgonen och är helt död. Två minuter senare har den 49% batteri. Och det där ljudet, det där "ladda batteriet - batteriet laddas" plingandet gör mig vansinnig, speciellt när jag väcks av det för att min feta katt har lagt sig på telefonen och fått sladden att glappa. Katten blir nerknuffad, telefonen får stryk. Man måste inte ligga exakt på telefonen!

Jag har gjort ett ganska stort inköp av snöre, en person skulle "sluta sälja" och jag kände att jag ville passa på. Jag har tappat lusten av allt strul runt om det dock, personen räknade fel på över hundra kronor, första gången jag påpekade det ödmjukt så svarade hon "ja du har räknat fel, ingen fara, det händer oss alla blinkfuckingsmiley", så jag bad min vän räkna och fick skicka ännu ett meddelande till säljaren om att det faktiskt inte stämmer, och då fick jag ett "ja det stämmer"-svar. Inte "Men herreguuud, förlåt att jag räknat så fel, jag mår inte så bra, jag ber tusen gånger om ursäkt, du har naturligtvis rätt.". Äh, det kanske blir roligt igen när det väl är här.

Jag tänker på allt det roliga jag kan göra med ett leg istället. Köpa telefon och kläder och ta emot paket. Yay. Och rösta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar