tisdag 22 april 2014

Massor att göra

Tvättstugan är avklarad, och jag kastade mig in i duschen när det vankades nytumlade kläder. Jag måste till affären och jag måste styra upp matsituationen för kidsen idag. I alla fall ha en plan. Jag har mailat Animail men inte fått nåt svar än. Jag har också begärt mail när mina produkter åter kommer in i lager, men jag har haft problem med det tidigare.

Jag väntar paket från söderut också, inte jättemycket söder men södrare. Jag har köpt en bunt smyckesprylar av en vän. Hon lovade överraskningar och present också, för att jag var ledsen och arg häromdagen, eller för att hon tycker om mig. Det kommer nog inte idag, eftersom att det var röd dag igår och jag måste vänta på en avi. Eller så orkar brevbäraren bära ut det, vi kan hålla tummarna?

Jag ska nog försöka få tag i grannen igen, om hon vill köra mig till vetten så jag kan köpa mat där.. Jag tänker inte ens fråga den andra grannen eftersom att jag tog väldigt illa upp när jag sist bad om hjälp, för att jag satt i skiten, och jag inte ens fick ett "jag kan inte", eller "jag har inte tid". Jag avskyr att be om hjälp och när man blir totalt ignorerad så får det vara.. Då bär jag hellre hem den.

Jag skickade ett meddelande till en av de där som inte längre tycker att de vill ha mig blockad. Det är läskigt, och jag känner kräkan i halsen bara av att tänka på det. Magen knyter sig. Det är tur att jag inte fick i mig mycket till frukost när jag satt och funderade på allt svartmögel som fanns i min marmelad. Min nya tillsats-fixering måste få ett eget inlägg nån dag.. Hursomhelst så har jag tänkt på att skicka det där meddelandet, och vägt allt i min mentala våg, pratat med en mycket klok vän på andra sidan atlanten, tvekat, raderat, ångrat och funderat lite till. Till slut kom jag fram till att det enda slutet på mina funderingar är att skicka ett meddelande, oavsett vad jag får för respons.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar