tisdag 21 januari 2014

Vissa dagar..

Ja, ni vet. Ni har väl också såna här dagar.

Avbokade sköterskan. Hon ringde, eftersom att jag bad henne göra det, och var chockad över att jag ännu inte fått något svar på det här tandvårdskortshelvetet och hade bokat ännu en telefontid med läkaren då han kan få förklara vad han sysslar med eftersom att han inte har skrivit något intyg.

Städandet som skulle göras idag blev gjort efter att jag löst avloppsproppen i duschen som jag inte alls hade inplanerad. Men jag reder mig själv, det gör jag. Trots pms och ryggvärk. Tack så mycket.

Jag fick mitt paket från Animail, det stod innanför porten. Det ska det inte göra och de har fått ett mail av mig där jag förklarar att det inte är acceptabelt att varannan leverans inte sker som den ska och att det är den tredje lådan i rad som har varit öppen eftersom att de uppenbarligen inte klarar av att tejpa dem. Jag, som redan hade ont i ryggen kastade upp lådjäveln med 25 kilo i upp för trappen (kartongen höll inte för det, nej) och spottade svordomar och otrevligheter omkring mig under tiden.

Nu skulle jag kunna gå till djurbutiken och bära hem tio kilo mat på axeln hellre än att använda mig av postens undermåliga leveranssystem. Klarar man inte att göra sitt jävla jobb så får man väl söka annat!

Van-sinn-ig. Nu ska jag gå ut med hunden och jag hoppas att jag får vara ifred. Sedan ska jag duscha i min fungerande jävla dusch och sedan ska jag sova.

Hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar