torsdag 7 november 2013

Sköterskan

Jag tog upp det här med det jävla tand-kortet, hon förstod att jag höll på att bli fucking galen och skulle ta upp det med läkaren, hon till och med bokade en telefontid åt mig med honom i nästa vecka, och hon tyckte att det vore lämpligt att ta upp det här med medicinen dessutom. Jag har en ny läkare tydligen, så det kan ju gå hur som helst. Jag gillar H, han är jätteknepig och speciell, men han är rak på sak och gör sitt jobb, kan sitt jobb. Fast den här kanske också är bra, det är tydligen en gubbe det med. Det blev mycket prat om rättegången och det där, hon vet ju att jag brukar specialintressera mig för såna här fall, och istället för att sucka, som de flesta gör när jag försöker berätta om det, så tycker hon att det är bra att jag intresserar mig för saker! Ju mer jag läser om den misstänkte och hans asperger-diagnos, ju mer övertygad blir jag om att jag också har asperger. Men det är väl som att läsa vilken läkarbok som helst, man hittar alla symptom. Det skulle i och för sig inte vara någon sorg, jag tycker att asperger är skitcoolt. Så länge det inte ger några besvär såklart, men jag har redan besvär så.. Sköterskan tycker inte att jag har det.

Det blev inte så mycket gjort på gårdagens ego-dag, jag var mest klistrad vid datorn och liverapporterna från rättegången, samma idag. Förutom sköterskan, ica, apoteket (hey, jag hade rabatt på smink..) men jag rev ihop lite skit och fyllde upp säcken som var påbörjad och hivade den. Så, bra jobbat. Det tycker sköterskan också. 

Här där jag sitter vid datorn så har jag uppmärksammat något som jag i alla fall tycker är en hemskt rolig liten följetong i mitt uppenbarligen innehållsfattiga liv. Det har flyttat in en ny granne mitt emot, och varje dag så kommer han med sin bil, ställer den utanför porten, öppnar bakluckan på vid gavel, låser dörren och går in i trappen. Sen står bilen där, timme in och timme ut (första dagen jag noterade den var det +6 timmar), öppen. Ikväll regnar det. Sen kommer han ut, kör iväg nånstans, är borta nån timme, parkerar utanför porten, öppnar bagaget, låser dörren och går in. Grannen hade en teori om att han låtsas "lasta in och ur" för att inte få parkeringsböter för att han står inne på gården. Är det verkligen värt det? Att få en utkyld, fuktig, inbrottsinbjudande bil för att man inte orkar parkera som folk? Vad vet jag, jag har ingen bil. 

Gonatt världen. 

1 kommentar:

  1. Det blir nästan läskigt att läsa om andra diagnoser ibland... man tycker att allt spelar in på en själv.

    Hoppas att du mår bra, kram.

    SvaraRadera