torsdag 21 november 2013

Medicinhora

Ja, jag mår fortfarande skit. Huvudvärk och allt det där, inget hjälper, treo, migränmeds, mat, vatten eller sova. Sen kom jag på att jag sedan i måndags delat upp medicinen (2x100 istället för 1x200). Så. Att.

Nu plockar jag ut de här jävla hormedsen helt, jag har återigen alla jävla biverkningar.

Mycket vanliga biverkningar
Dessa kan drabba mer än 1 av 10 personer:
huvudvärk (check)
yrsel (check)
sömnighet eller dåsighet (jupp)
klumpighet och bristande koordinationsförmåga (aha)
dubbelseende eller dimsyn (osäker, känns migränigt)
illamående, kräkning (aningen, som migränigt)
hudutslag (nope, inte mer än vanligt)

Vanliga biverkningar
Dessa kan drabba upp till 1 av 10 personer:
aggressivitet eller irritabilitet (yesss)
snabba, okontrollerade ögonrörelser (inte vet jag..)
skakningar eller tremor (jupp)
sömnsvårigheter (heh, svårt att avgöra)
diarré (nope)
torr mun (konstant)
trötthet (konstant)
värk i rygg eller leder eller någon annanstans (lederna)

Jag har ju blivit överkänslig, det måste vara det. Kroppen säger ifrån på alla sätt den kan, jag kan inte göra nåt annat än att lyssna. Jag orkar inte nånting, jag tänker gå och sova igen, jag orkar absolut inte laga nån jävla mat. Sen vägrade hunden att äta sin mat när vi kom in, och då är väl nånting väldigt allvarligt fel med henne, det blev inte bättre när jag började skrika på henne heller. Tills jag insåg att mitt hissyfit nog kunde sorteras in under "irritabilitet".

Så.

Hon åt sin mat sen. Men eftersom att hon inte åt den på en gång så kom katten och skulle ha maten och då vågar hon ju inte äta sin mat eftersom att man måste vara försiktig med katterna och så skrek jag på katten och då blev hon rädd för att hon inte fick äta sin mat och så.. *ledsen*

---

Och jag hatar den här jävla hordatorn. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar