fredag 1 november 2013

Fredag


Det här är så mycket halloween det är här hemma, inte för att jag gärna hade dekorerat och myst i soffan med skräckfilm och sällskap, men nu är det så här istället. Mina orkidéer blommar, två är mormors och den tredje fick jag i födelsedagspresent av grannarna, om ni minns det. Den har blommat sen i mars.. Det är märkligt hur lite omtanke blommor behöver ändå, de allra flesta har överlevt trots att de inte blev vattnade på ett halvår. Då. Förut.

Menne, vad skulle jag egentligen säga.. Det är fredag, badrumsdag. Jag är fett nöjd med mig själv, jag drog en rejäl vända i badrummet, och när vi ändå har pratat om förändringar och framsteg så kan jag säga att jag inte skulle dö av skam om någon klev in i mitt badrum. Ett rum i taget mina vänner.. Sovrummet är perfekt by the way, det har det varit sedan jag slutade röka.

Jag har handlat, väldigt ekonomiskt, och jag har gjort paj. Jag börjar bli lite trött på äppelpaj, så jag får väl variera mig nästa gång, men jag är nöjd och mätt på nästan inga pengar så varför klaga. Pastan räcker i flera dagar också.

Jag sov illa inatt igen, så jag hoppas att det rätar ut sig inatt dårå..

3 kommentarer:

  1. Varför äter du paj hela tiden? Är det ekonomiskt bra menar du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, när man har allt hemma förutom innehåll.. :) Jag brukar äta samma sak ett tag, sen tröttnar jag och äter en annan samma sak.

      Radera
    2. jo jag äter också samma sak i perioder, men det brukar inte bli efterrätter =) men lika onyttigt så hade jag en period med chips och dip, men den varade bara en vecka, jag föredrar egentligen att dippa hälften chips hälften grönsaker och helst inte så ofta som varje dag

      Radera