torsdag 31 oktober 2013

Torsdag

Säck/källar-dag. Jag har spenderat hela dagen med att inte göra ett dugg. Vill inte, orkar inte och så vidare.

Men sen efter att ha läst lite gamla blogginlägg här så  kom jag på att det ju skulle vara skönt att ba slänga lite grann i alla fall? Så jag rev en massa papper som jag inte behöver och slängde. Det var varken den mest välfyllda eller tyngsta säck som åkt ut härifrån, men det var ändå en säck och nu känns det ganska bra.

Ny dag imorgon, nya möjligheter till att göra nåt som känns bra. Vilken resa jag gjort.. Jag ser ljuset i tunneln, faktiskt.

Så ser våra dagar ut just nu, vi vaknar i ottan och somnar tidigt. Vi ska gå och sova nu, när jag ätit upp det sista av pajen. Jag har sovit sketet inatt, hon morrade åt nånting och då vaknade jag, katterna höll på och rev i nånting och då vaknade jag, och när jag skällde på katterna så vaknade hon och gjorde sitt nästan morrljud som är mer som ett medhåll än ett "nu kommer inbrottstjuven igen"-morr. Men tänk så tryggt det är att ha en liten morrhoppa som sover sked och jagar bort alla är busar..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar