lördag 26 oktober 2013

Paj och stuff

Jag har gjort helt fantastiska äppelpajer, samma havregrynsrecept som alltid såklart, och uppvärmda äpplen som körts runt lite i en kastrull med smör, socker och kanel. Gott, mättande och billigt. Paj, kaffe, musik och tända ljus.. 

Det känns som om tanden börjar göra lite mindre ont, för den har gjort ont. Den har gjort riktigt ont och i bakhuvudet har jag upprepat vad hon sa om att det kanske inte hjälper och hon kanske måste rotfylla ändå. Men det verkar vara helt normalt att det gör lika jävla ont som det gjorde innan när man lagar en tand så här djupt. Jag är bra på att göra illa mig själv, jag stoppar gärna ner ett finger i den varma chokladen för att se om den har hållit sig varm i termosen, eller i fryspizzan som man värmer i ugn för att se om den verkligen är varm i mitten. Eller petar med tungan på lagningarna för att se om det har slutat göra ont.. Gör det inte ont så petar jag helt enkelt lite till. Tills det gör ont. 

Det har varit mycket funderande också, varvat med Boden-mordet-läsning och fixande här hemma. Jag är fortfarande i isolering, även om vi gjort följe med hundgrannar när vi träffat på dem ute. Funderar, vrider och vänder, jag vet inte om saker var så mycket roligare och gladare förr förresten, inte om jag ska se på vad jag skrev i mina bloggar. Jag var rätt arg och tjurig då med, alltid var det nåt som krånglade och jag bemöter sånt som jag alltid gjort. En del av vad jag skrivit har jag faktiskt ingen aning om vad det handlar om, men inzin har påpekat ett par gånger om att jag skriver så kryptiskt.. Eller så har jag bara väldigt dåligt minne, men då tycker jag att jag kunde få glömma allt nonsens som håller mig vaken om nätterna, allt dumt som jag minns. 

Jag hörde av grannen att man bör kunna ställa in Win 8 så att den ser ut som Win 7, och det förstår jag att folk vill kunna göra eftersom åttan är helt off the wall och ologisk! Sa jag att jag fick lov att söka i hjälpavsnittet för att lista ut hur jag skulle stänga av den? Den går helt emot allt jag lärt mig om datorer sedan 1997. *gnäll*

Jag undrar när vi gick upp? Jag undrar om Stella vill gå ut? Hon var här nyss men hon gick väl tillbaka till sängen antar jag.. 

2 kommentarer:

  1. Jag är din sydländska vän!! Hjälp! Jag kan behöva paj eller äpplen i smör och kanel men jag tror inte på att jag kommer göra det själv. Hittills jag inte märkt av mer än lite vind och regn men snart kommer det igång antar jag. Personligen tycker jag att oväder är vansinnigt mysigt. Får väl se om jag tycker det när huset har blåst bort.

    Usch och fy, yrsel är pyton. Rotfyllning är ännu värre. Extremvarianten av rotfyllning har du sett bild på :p
    Win 8 går snabbt att vänja sig vid men jag förstår ifall du föredrar win7.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är du! :) Receptet är superenkelt, hade jag också varit sydländsk så hade jag lätt bjuckat på paj.. Oväder är mysigt, så länge det inte ramlar träd över en, lite strömavbrott och blåsväder är inte så farligt, fram med sällskapsspelen! Eller ja, det finns kanske annat att göra om man inte tycker om sällskapsspel..

      Illamåendet som slog till från ingenstans är värre än yrseln, jag fick kämpa för att inte kräka upp tabletterna som jag nyss tog. Uppenbarligen vill inte kroppen ha dem!

      Kramar!

      Radera