fredag 5 juli 2013

Slutfasen med kattmördaren

FUP:et kom ut igår, jag har väntat och väntat väldigt otålmodigt.

Länk till FUP. Varning för bilderna!!

För min del kändes det helt plötsligt jobbigt att läsa och titta på bilderna, även de jag sett förut. Nu kan jag tillåta mig att känna med katterna och ägarna, allt det där slog jag bort under arbetet. Rättegången är på tisdag, lyckta dörrar och videolänk till Jimmi som inte vågar komma.

Det råder lite delade meningar om saker som hittades i hans gömmor. Bland annat en röd peruk, en sportbh, två par rosa stringtrosor och lite smink. Min vän menar att han skulle maskera sig, jag tror mer på att han har nåt slags trans-intresse. Han har inte gjort anspråk på de sakerna..

Killen är sjuk, det råder det inga tvivel om. Han lättade sin ångest, eller hans "hjärna kändes för tung" tror jag han sa själv i förhöret. När han dödade en katt lättade det, men sen kom det tillbaka, och effekten minskade för varje gång. Han har haft fantasier om att ge sig på kvinnor men inte vågat.

Jag var spot on, och det känner jag mig väldigt nöjd med trots att det är en tragisk historia naturligtvis. Jag satte så många punkter, förutom att jag hade fel person. Det figurerade flera personer som inte har hängts ut, och som inte ska hängas ut heller, så det ska jag väl inte vara missnöjd med.

GP: Så gick kattdödaren i fällan.

Min beundran för grävargruppen finner inga gränser! Det är så vackert, så skickligt. Polisens tystnad var, som jag misstänkte, bara ett spel. Egentligen hade de direktkontakt med grävargruppen och arbetade dygnet runt. Jag vet att grävarna vid tillfälle ringt poliserna mitt i natten med information.

Mina känslor för Buktalaren är lite delade, jag har stor respekt för vad han gjorde, något han absolut inte hade behövt göra. En joker, det var precis vad som behövdes.

Vackert..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar