tisdag 18 juni 2013

Polkagris

När vi gick till kiosken för att köpa rök-cola-halstabletter så mötte vi G med vovve. De hade varit på utställning i Gränna, som de gör varje år och varje år har jag bett om polkagrisar om tillfälle bjuds att köpa grisar, schemat brukar dock vara fullt och det är ju inte hela världen. Nu hade snygghunden (som alltid kommer vara bäst i mina ögon även om han inte vinner i ringen alla gånger men sånt fåneri bryr jag mig inte om) vunnit en polkagris som han ville ge till mig! Gullhjärtat mitt, han tycker om sin granntant..

För övrigt är jag sjuk, hostig och eländig. Antagligen mässlingen.. Kioskmannen föreslog varmt te när jag ynkade fram att jag ville ha halstabletter och cola och jag mumlade snabbt fram nåt om att cola nog är bra mot feber om man har feber och jag kanske har feber..

Gonattpåer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar