torsdag 13 juni 2013

Nog

Jag vaknade vid tre i natt av att jag fick morgontidningen. Jag vaknade av att Stella flög ur sängen, drog med sig täcket och jag förstod heller inte vad det var frågan om, är någon på väg in?, vad är klockan?, vad fan är det som händer?

Den här vackra lappen som jag klistrat upp på dörren är uppenbarligen inte tydlig nog.


Jag lyckades visst somna om igen och vaknade vid sju för att jag var kissnödig, såg att det satt en tidningsjävel i mitt brevinkast och sen var den sömnen slut. Vid nio gav jag upp att försöka somna om och gick ut med hunden, sen ringde jag kundtjänst och skällde ut tjejen efter noter, samma tjej som jag pratat med flera gånger och även om jag varit väldigt frustrerad och tydlig så har jag inte varit otrevlig, det var jag nu. Hon gjorde små försök att be om ursäkt medan jag tog ny luft. Jag har fått nog av det här nu, nog på riktigt.

Jag har väl sovit max fyra timmar i natt, så tvättiden fick jag avboka. Ingenting kommer att bli gjort idag, jag är inte ens intresserad av att försöka. Jag är alldeles för förbannad för att kunna sova en stund, huvudvärk, tandgnissel och så vidare..

Det här kommer inte att sluta bra. Jag tycker inte om att bli så här arg, fast det gör jag, för det är som knark.

Det är inte rimligt att det ska delas ut reklam på nätterna! När folk sover! Jag har också ringt Konsumentrådgivaren som föreslog att jag tejpar igen min brevlåda och ber hyresvärden om lov att sätta upp en vanlig brevlåda (som jag så klart måste köpa själv) bredvid min dörr. Allt för att någon jävla analfabet inte förstår min skylt?!

-----

Jag minns inte om jag skrivit om det här på bloggen förresten? Det här har hållit på sedan december förra året, morgontidningshoran har fått för sig att dela ut gratis tidningar till alla hushåll på natten till torsdag. Varje vecka. Sedan december.

Jag har ringt dem för att be dem stryka mig från listan - omöjligt, jag har fått en lappjävel som ingen förstod vilket resulterade i att jag först inte fick helgreklamen som delas ut och sedan slutade även posten att ge mig reklam - "Nej tack till XL", därefter fick jag rådet att rita min egna skylt vilket jag alltså gjort. Jag har ringt samtal efter samtal till morgontidningen, till helgreklamen, till posten och så vidare. Nu. Har. Jag. Fått. Nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar