torsdag 27 juni 2013

Heppåer

Jag blev superförkyld, och sen supermagsjuk. Det är inte alls roligt här nu. Eller, idag är det ju bättre, men gårdagen spenderades i sängen och på toa liksom. Jag är väl inte riktigt med på banan än men jag tog mig till affären och hämtade glossyboxen och lite stuff från Bonprix. Jag tror att jeansen är waaay too stora dock. 

Jag fick en spännande bunt med handlingar från länsstyrelsen som jag begärt ut åt en vän, angående en människa som föder upp stackars hundar. Det är skrämmande vad folk gör med sina stackars hundar, den här kvinnan har verkligen en valpfabrik! Jag har inte orkat sätta mig in i det här ordentligt eftersom jag har varit sjuk, men min vän bad mig hjälpa till att snoka eftersom att jag är le supersnok. Jag blir mer och mer skeptisk till "finaveln" ju mer jag lär mig. Där handlar allt om pengar och rosetter, allt för ofta. Jag har haft hund för att jag gillar hundar och för att jag vill ha en sidekick liksom, jag har lagt ner mängder med pengar som jag inte egentligen haft på dyra foder och veterinärkostnader, samtidigt så låter finfolket sina champions tappa varenda tand de har i käften och gå med kroniska inälvsproblem, bara de presterar på utställningar så de kan yngla av sig. 

Om jag någon gång skulle ha en "finhund", det vill säga en renras, och denna hund skulle vinna nåt så skulle ju det vara kul, men jag skulle aldrig skaffa en hund av den orsaken. Blandras-aveln är kanske inte heller så himla bra alla gången, men på nåt vis förväntar jag mig att de människorna som ser ner på oss med blandrasmördarhundar ska leva upp till den fasad de försöker upprätthålla. Bleh, jag stör mig över lag på fasader för den delen, det är alldeles för mycket yta och alldeles för lite innehåll som är viktigt här i världen. 

Vi var nyss ute och vi mötte en granne som jag vet är jätterädd för hundar (och alla andra djur), jag håller såklart i Stella så att hon inte ska skutta fram och pussa på grannen. Men när vi pratat ett litet tag så frågade hon om hon fick komma nära och klappas lite, och det gick ju jättebra! Hon fick några småpussar på armen men verkade inte ha nåt emot det. Sen kom en annan granne med sin powderpuff och då blev hon rädd och gömde sig bakom mig och mördarhunden.. 

Ah, ville bara säga att jag lever även om det var på håret där ett tag. 

Just ja! Frukost lever och mår bra, han har flyttat in i busken bredvid vår port. Han rusar runt här på gården om kvällarna och grannarna rapporterar snällt till mig att de sett honom.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar