tisdag 4 juni 2013

Födelsedagar & relationer

Det kryllar av födelsedagar nu, vilket gör saker lite komplicerade. 

Ni vet, antar jag, att jag lämnat vissa relationer.. Jag har beslutat mig för att de människorna inte tillför något i mitt liv och till och med får mig att må dåligt, så valet var inte svårt. Men eftersom att vi bor på samma gård så kvarstår visst umgänge. När jag fyllde år så hade grannarna skramlat till en blomma, vilket väl var fint gjort. Nu känner jag dock viss skyldighet att ge tillbaka, så att säga. Självklart kan jag slänga in en tjuga till nån fucking blomma, men jag tänker inte ansvara för presentandet. Jag har ingen lust att umgås heller. Förra årets firande, som jag heller inte hade någon lust med, var inte jättetrevligt. 

Det här blir ju en kritisk punkt, avstår jag så sätter jag en markering, deltar jag så säger mitt agerande att allt är "okej" igen. 

Nä, jag har nog ingen lust att slänga i en peng heller faktiskt. Jag har inte bett nån om att ge mig presenter, och kan faktiskt inte ta ansvar för andra människors agerande. 

Whatevah! 

Jag ska gå och hämta min glossybox istället för att fundera på sånt här trams! 

Pöss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar