onsdag 22 maj 2013

Veterinär imorgon

Nä, hon är inte så himla mycket bättre idag. Jag har pratat med tre olika veterinärkliniker, två av dem sa att hon nog behöver undersökas ganska omgående, mer omgående än vad det fanns tider. På akutsjukhuset sa de att jag skulle avvakta om det inte blev värre naturligtvis, de har hög belastning just nu och upp emot åtta timmars väntetid för akutbesök. Så akut är ju inte vårat ärende. Om inte nåt händer..

Jag fick en akutish-tid hos den andra kliniken jag ringde till, klockan nio imorgon bitti. Jag har gråtit över att jag inte kan ta mig till akutsjukhuset på egen hand, det är en halvtimmes bilfärd. Ena grannen håller på att gå i bitar över sin situation, en annan tycker att jag överdriver så henne har jag ingen lust att ringa. Vad en taxi kostar de milen har jag ingen aning om.. Men ja, imorgon ska jag bara över stan och det fixar sig.

Det är inge roligt att be om hjälp, speciellt inte när man får tillbaka att man är till besvär ju. Jag skiter i vad orsaken är, ja eller nej, ja eller nej, nu. Jag går in i mamma-mode och det finns bara ett mål och dit ska vi.

Fast nu sitter jag ju och känner att hon kanske är bättre idag ändå, att jag kanske "överdriver" då. Men ja.. Jag fick i alla fall maila kliniken vi ska till imorgon om jag skulle behöva åka in akut och då skulle de ta bort tiden.

Jag vet inte, jag ska äta nu. Sen ta tempen på Stella. Den är för övrigt jättelåg. 37.0.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar