måndag 6 maj 2013

Tretton år sen

När jag vaknade idag så möttes jag av bilder på min bästa vän som dog. Idag är det tretton år sen. Jag vet att jag skrev om henne nån gång förra året, men jag orkar inte leta efter det inlägget nu. 

Jag minns den dagen som igår, eller som i förrgår i alla fall. Väldigt mycket har förändrats på tretton år, och det vore väl konstigt annars. Hon är för evigt 20, jag har åldrats. Jag tänker emellanåt på hur det hade varit om hon levt, om vi varit vänner. Jag var bättre på relationer innan min bästa vän rycktes undan från mig, så det kanske vi hade varit? 

Jag ser mig runt i lägenheten och funderar på vad jag fyllde min lilla lägenhet med, den låg i vad som en gång var norra Europas längsta hus! Jag hyrde den i en bostadsrättsförening, och var inte jättepopulär. Förutom den italienska lilla tanten bredvid, hon tyckte om mig och hunden, hon sa att hon kände sig trygg med oss där. Vilket är lite märkligt med tanke på vilket sällskap jag höll mig med. 

Jag flyttade därifrån för att flytta ihop med mitt ex, det var ett enormt misstag, men jag hade inte suttit i den här lägenheten om jag inte gjort det antar jag, och det är ju ganska bra här. Allt händer väl av en orsak.. 

Jag ska leta fram en bild på henne, och sätta fram i nån ram. Jag har väldigt dåligt med bilder på mina kära över huvud taget, förutom Mormor och mitt hundhjärta. 

Det blir många tårar idag. Men det är okej. Och så blir det reggae.. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar