söndag 12 maj 2013

Måndags-måsten

Imorgon måste jag ringa allergi-idioterna. Det här fungerar inte!

Jag försöker fortfarande lista ut hur en halvering av mina mediciner skulle hjälpa mig att må bättre.. Hon sa klart och tydligt, men det kanske jag också "minns fel", att allergi-tabletterna inte har något att göra med andningsproblemen. Fine. Hon sa att jag skulle dubblera Pulmicorten, fast det hade hon inte heller sagt men att det var okej att göra så. Bricanylen ska jag uppenbarligen ta "en gång vid behov", till skillnad mot två gånger morgon och kväll. Oxis ska jag ta en gång morgon och kväll till skillnad mot det tidigare två gånger morgon och kväll.

Innan dubbleringen av Pulmicorten och halveringen av allt annat har jag inte behövt ta Bricanyl vid behov, nu får jag göra det flera gånger om dagen! Jag vill ha tillbaka min tidigare dos, jag skiter fullständigt i att dubblera Pulmicorten om det nu gör Oxisen till dödsknark. För övrigt kan man ta upp till fyra inhalationer på en dag enligt Fass..

Andningssvårigheterna gör inte direkt min ångest runt att inte kunna andas bättre.. Den var okej, ångesten, jag hade nästan glömt hur hemskt det var.

Och vid det här laget vet ni ju att hela jävla allergi-mottagningen är bemannad av idioter, sköterskorna är otrevliga och läkaren är inkompetent. Kanske dement, eftersom att hon inte vet vad hon säger. Men jag är ju psykiskt sjuk så mitt ord är ju inte värt nånting och jag hallucinerar säkert saker. Eller tigger knark. Eller nåt.

I övrigt mår jag skit. Bipolären dippar och jag hatar i stort sett allt. Jag vill ge upp, jag känner inte för att fortsätta så här med mitt trasiga liv. Det enda som gör det uthärdligt är att jag vet att det vänder, det vänder alltid. Det enda konstanta i bipolären är att den vänder.

Nånstans idag eller imorgon ringer väl Papps och jag vet ju hur han är, han vill väl fixa det här imorgon förmiddag. Jag hoppas inte.

Dagens lista är jätte jätte lång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar