fredag 17 maj 2013

Jag kommer få en hjärnblödning snart

Igår skar datorn ihop! När jag var absolut tvungen att beställa hundmat så fort pengarna landade på kontot, eftersom att hundmaten är nästan helt slut.. Jag lyckades göra det genom telefonen istället. Vem behöver virusskydd när man använder internetbanken lixom! Nu har jag varit och köpt ris så att jag kan blanda ut det lilla torrfodret som är kvar. Förhoppningsvis kommer maten senast tisdag.

Papps satte igång och ringa innan jag ens klivit ur sängen, jag orkade inte svara. Det fanns inte en chans i helvete att jag hade orkat med tippen idag, utöver allt annat. Jag har inte ringt upp honom för jag orkar inte det heller.. 

Jag hade telefontid med läkaridioten på allergimottagningen, hon ringde och förklarade att jag minsann inte alls fick ta två inhalationer av Oxis för det "klarar inte hjärtat", vad fass säger eller vad den vanliga läkaren säger spelar visst ingen roll. Sen skulle hon skriva ut nån ny tablett åt mig, vilket naturligtvis blev helt åt helvete.. 

Anna: Ska jag ta den här tabletten tillsammans med alla andra på morgonen?
Läkaren: Ja, precis det ska du göra. 

Anna går till apoteket och hämtar ut sina tabletter. 

Apotekaren: Har du fått information om hur du ska ta din nya medicin?
Anna: Ja, en tablett varje morgon. 
Apotekaren: Nej nej, det står en gång till kvällen. *kollar fass* Ja, man ska ta en tablett på kvällen. 

Jag har återigen ringt angående det här med tidningarna, jag vill inte ha en tidning klockan tre på morgonen eftersom att Stella tror att nån bryter sig in och väcker hela huset. Resultatet blir att jag inte får tidningen på helgen, den som jag vill ha, den som inte kommer klockan tre på morgonen. De två senaste helgerna har jag inte fått nån tidning alls, idag fick jag tidning men ingen reklam. Så jag har ringt den tidningen och förklarat att jag vill ha deras grejer trots att det står "Nej tack till XL" på dörren. Vad som menas med "XL" har jag ingen aning om. Gratistidningen kan ju inte göra mer än att försöka få sina utdelare att förstå vad som menas, hor-tidningen som terroriserar mig klockan tre på morgonen varje torsdag kan inte göra nånting alls. Och tydligen har man ingen rätt att inte bli väckt klockan tre på morgonen av en tidning man inte vill ha enligt konsumentverket. 

Och nu har jag varit och handlat i alla fall.. Pengar idag and all that.. Klockan sju har jag fucking tvättid och jag har varken ork eller lust. Jag pallar inte mer.. Det här är för mycket, jag är arg och jag är trött och jag är less och jag känner att jag går runt med ögonbrynen hopdragna och kommer få ännu mera rynkor. Fast rynkor är kanske bättre än hinsan när jag slår ihjäl nån. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar