torsdag 23 maj 2013

Bästa friska bullen!

Stella mår bra! Veterinären berömde faktiskt hennes skick, vikt (29,6) och allt sånt. Hon fick sig helt enkelt en vanlig hälsokontroll.. Hon tycker ju dessutom att det är rätt mysigt med veterinärer som klämmer och kliar på henne, förutom när hon försökte rota henne i stjärten. Men vem fan vill bli rotad i stjärten av främmande människor..

Det var en allergisk reaktion på nånting, men hennes immunförsvar har motat tillbaka det. Så länge det inte återkommer så är det bra. 

Hos veterinären är hon exemplarisk på alla sätt och vis, normalt sett blir hon vansinnig på hundar vi möter ute, men trots att det kryllade av hundar där inne så sa hon inte ett ljud åt dem. Det brukar bli så i veterinärernas väntrum, märkligt nog. Hundar som är sjuka och mår dåligt på ett eller annat vis brukar ju annars bli ännu tjurigare.

Det var lätt värt en femhundring för att få veta att hon är frisk! Då behöver jag inte gå och oroa mig och kolla så hon lever liksom..

Vi är trötta allesammans, jag gick upp kvart över sju, hon klev upp en timme senare. Jag smög runt här och drack mitt kaffe tyst för att inte väcka henne, kissa och sånt kunde hon ju ändå göra när vi skulle åka. Hennes frukost var lika bra att hoppa ifall veterinären ska göra nåt speciellt, men hon tog inte ens blod. N var inte heller helt pigg, men som hon sa, nu kom vi upp tidigt i alla fall, så vi kan ha ett lite normalare dygn!

1 kommentar: