lördag 27 april 2013

Räkningarna - check

Jag får alltid, alltid, en sån jävla ångest när jag betalar räkningarna. Det fick jag även när jag hade ett ganska sprängfyllt konto där ett kort tag. Och visst, jag kommer att överleva den här månaden, det gör jag. 

Däremot sitter jag och inser att det alltid kommer att vara så här. Från och med nu till evighetens slut, så kommer jag att sitta med nästan ingenting att leva på. Chansen att jag får en arbetsmöjlighet som jag klarar av är minimal, för samhället fungerar inte så längre. Det finns inget utrymme för oss som inte passar i mallen.. "Hej, jag kan jobba ihjäl mig den här veckan men sen kommer jag inte på två veckor och då får du betala mina avgifter ändå, är det okej?", nä det är ju inte det. 

När jag ändå sitter nere i ångesthålet så passar jag på att se mig om i lägenheten.. Jag borstade av lite vinterdamm från balkongen och klippte ner persiljan så den kanske kommer upp igen. Allt det andra gick jag förbi. Sen borde jag äta och det har jag ingen lust med.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar