lördag 27 april 2013

Läkarjävel

Ni vet allergiläkaren? Hon var ju dum i huvudet, det minns ni ju.

Min Oxis är slut! Jag skulle hämta nya och det fick jag minsann inte. Orsaken är att hon skrivit att jag ska ta en inhalation två gånger om dagen. Min familjeläkare gav mig gladeligen två inhalationer två gånger om dagen, vilket är vad jag såklart har tagit. Det var ju samma idiotier med Pulmicort, "kan dubbleras i korta försämringsperioder". Vad var då poängen med att höja? "Då ska du se att du nog mår bättre", sa hon.

Så från att ha haft Bricanyl 2x2, Oxis 2x2 och Pulmicort 2x2, så har alltså allergiläkaren beslutat att Oxis 1x2 och Pulmicort 1x2 ska få mig att må bättre. Och den där jävla nässprayen.

Det är tur att det är lördag för jag orkar inte prata med människan idag. Nu ska jag fortsätta dricka kaffe så att jag blir hanterbar för resten av världen.

2 kommentarer:

  1. Äh, fakk dom! Drick kaffe, håll lördag!

    Hugz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :)

      Hon är skitskum, sa en sak när vi träffades och sen när jag ringde och ifrågasatte var min nässpray var och varför jag fått allergitabletter som hon sa att jag inte skulle få så hade jag missförstått aaaaaallting. Vi får ta det på måndag helt enkelt..

      Radera