lördag 13 april 2013

Frustrerad

*raderar lång utläggning om hur jävla bra jag är*

Jag har varit helt vuxen och lagat pastagratäng idag. Märkligt nog blev den jävligt god med tanke på att det var typ sex år sen sist och jag är lite för tuff för att använda mig av recept. Pastagratäng med spenat. Ska vi köra en matlagning med Annan? 

Okej. 

Koka pasta, lagom mängd. 
Smält smör, lagom mängd. 
Vispa ner mjöl tills smöret uppnår lagom tjockhet.
Släng i lite salt, och ta lite extra bara för det. 
Vispa ner mjölk, en liten skvätt i taget, tills det blir lite tjockt. Eller tills mjölsmeten är utspädd till en bra mängd lixom.. 
Släng i lite salt. 
Värm, och rör för i helvete, rör, tills den typ tjocknar och inte smakar mjölsmet längre. 
Släng i nåt, typ spenat. Alternativt så kan du glömma och slänga i den och ba kasta den uppepå pastan sen. 
Häll pastan i form, den kan man nog smöra först men glömmer man det så gör det inte så mycket. Speciellt inte om du har nån annan som diskar! 
Häll på såsen.
Släng på lite ost och ställ den i ugnen tills den är klar. 
Glömt inte ketchupen. 

Jag är så trött att jag knappt kan hålla ögonen öppna, men jag ska väl ta ut hunden på en kvällskiss och sen blir det en BenJerr-kväll igen. För jag kan inte spara på saker. För att det är helg, inte fan vet jag. Jag är trött. Jag tyckte det var duktigt av mig att laga mat först och äta glass sen.. 

Om nån vill räkna hur många "typ" jag slängt in i min välskrivna text så kan ni få göra det..

Facebook-gänget verkar mer inställda på att klappa varandra på ryggen, gå på demonstrationer och klaga på att polisen inte gör nåt. Själv var jag mer inställd på att hitta krypet, men det är svårt när ingen lyssnar.. *bitter*

2 kommentarer:

  1. Låter simpelt och jävligt gott. Och det jag inte kan äta byter jag bara ut mot laktos- och mjölkfritt. Tack, nu har har jag maten färdig tills imorgon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är både enkelt och gott! Vad glad jag blir när nån faktiskt läser mina recept! :D Men det ÄR så jag lagar mat, orka mäta och hålla på lix.. Ibland går det bättre och ibland sämre.

      Radera