söndag 31 mars 2013

Pepp!

Nu skiter vi i tråkigheter och rockar vidare!

Den "magiska" avgörande stunden mellan vakning och kaffe, det vill säga morgonkissning för hunden, stördes av mitt egna lilla pundluder! För tredje (eller fjärde?) gången skulle hon på Stella och påstod att "han är snäll", jag sa att hon inte är snäll den här gången heller". Det sa jag medan jag höll ett stadigt tag i hennes sele för att hon inte skulle komma åt fnasket och hennes polare! Samtidigt närmar hon sig och jag var redo att "peta" iväg henne samtidigt som jag då skulle hålla hunden åt andra hållet.. Stella tål inte svarta personer över huvud taget längre, och det har hon god orsak till. Jag är heller inte förtjust i allt pundande på gården.

Men men, när jag var halvägs in på andra muggen kaffe så kände jag lite pepp komma över mig, och det kör vi på idag! Tydligen har jag inbillat mig att det ska tvättas fönster idag, i alla fall om man sneglar på listan. Mja, kanske det!? Sen rensade jag fejjan..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar