måndag 18 mars 2013

Mer allergimeds

Jag tog tag i det här medicinkrånglet idag..

Först fick jag såklart tag i en sköterska, det vore ju märkligt om man kunde ringa direkt till läkarna. Hur som,  jag förklarade det hela, hon tyckte det lät konstigt och menade att hon minsann inte kunde hjälpa mig. Nä det förstod väl jag med! Hon skulle be läkaren ringa upp..

Läkaren ringde, och lät så jävla trevlig. Hon hade "glömt" att skriva ut nässprayen och skulle ordna det omgående. När jag frågade om varför jag fått tabletter när hon uttryckligen sagt att jag inte skulle få några utan att vi skulle prata om det efter sommaren för att se hur jag upplevt min gräsallergi! Hon menar att jag "missförstått" henne och att man brukar skriva ut de här tabletterna och förklarade för mig att Atarax ju inte var en bra allergimedicin. Det var väl exakt det jag försökte förklara för henne när jag var där! Om och om igen upprepade jag när jag var där att jag äter Atarax eftersom jag har dem tillgängliga, om det inte vore för att jag var allergisk så skulle jag inte äta dem som behovsmedicin (lugnande) eftersom jag har bättre mediciner för det. Det var ju det här hon inte lyssnade på!! Det var ju därför jag var förbannad när jag gick därifrån! Men det är klart, för noobs som inte lärt sig halva FASS genom trial and error så kan man kanske tro att jag var tokstenad eftersom jag tog TVÅ Atarax när jag var klar med pricktestet.. Därför är det jag som "missförstått".

Aja, i slutändan har jag ju fått precis som jag vill. Vilket jag för det mesta får. Eftersom att jag är bäst. Men kärringen är i alla fall dum i huvudet.

Cash today, så jag ska ta mig till affären. Inte för att jag vet vad jag ska ha, men det visar sig väl. Tre Löfbergs Lila för 59 pix..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar