torsdag 7 mars 2013

Genius girl thought she was genius

Illamåendet driver mig till vansinne! Jag tog en snabb vända till Ica för att köpa morötter till hunden och BenJerr till mig. Eller ris var väl vad jag skulle ha, ris och mjölk. Men det blev en BenJerr eftersom det är så jävla synd om mig!! Ironin i att vegetarianen köper morötter åt carnivoren är jag fullt medveten om..

Jag var in på apoteket och köpte solskydds-spray (for children, not for humans) och passade på att fråga om jag möjligtvis kunde få äta Theralene under den här veckan, den används ju bland annat mot åksjuka! Eh? Smart va? Svaret var osäkert. Jag ringde läkemedelsupplysningen och pratade med en gotlänning (hawt) som menade att den nog räknas in som en antihistamin, och alltså går fetbort. För att vara säker så ringde jag till allergi-stället (inte vet jaaaag) och pratade med nån slags förvirrad sköterska (?) som tyckte jättesynd om mig, men jag var lika förvirrad som henne när vi la på. Ät Atarax om du blir så dålig, tror jag hon sa. Men det känns ju inte bra om risken finns att jag måste köra ännu en vända utan Atarax för att nåt blir fel.. Theralene vet jag inte om hon ens förstod vad det var.. Hon sa i alla fall att jag fått en annan läkare och att den inte brukade vara sjuk, haha.. 

Om jag ändå kunde kräkas på riktigt, istället för att sitta här och må dåligt i omgångar! Jag vågar ju inte slösa mina födelsedagsmuffins om jag ändå kommer att kräka upp dem!? Det är väl inte så skoj att kräkas, men jag tror att illamåendet skulle lätta? 

Såäre..

----

Haha, ja det känns mycket bättre när katten sätter sig och kräks..

---

Sådärja, där kom kaffet upp. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar