måndag 11 mars 2013

Förbannad

Hade tid hos allergigrejset idag.

Till att börja med fick jag träffa en sjuksköterska som gjorde stickprov. Jag reagerade på typ allt, förutom kvalster, och gräs blev det en jättebula av, flera gånger större än de andra.

Läkaren var 40 minuter sen! Dessutom hade hon en jävla AT-läkare med sig och det hatar jag.. Kontentan av vad hon sa var att jag skulle sluta röka och ta livet av mina djur-barn. Jag sa bestämt ifrån, upprepade gånger, att djuren gör jag mig inte av med! Hon trodde inte på att jag inte hade astma, eftersom min läkare inte skickat med den utredningen i remissen. Så den fick jag göra om! Till och med sköterskan var lite irriterad över det. Jag blev bara mer och mer irriterad och trotsig.. Efter testet förklarade hon att deras mätutrustning var så mycket bättre och att jag nog hade "lite" astma.

Hon vägrade skriva ut nån medicin åt mig, förutom en nässpray som jag ska använda eftersom otrivin inte är så bra att använda längre tider. Och så skulle jag höja pulmicorten. Jag har helt enkelt utsatt mig för ännu en helvetesvecka och två timmars petande av främmande människor helt i fucking onödan!

Att jag reagerade så mycket på gräs brydde hon inte sig om eftersom jag inte kan säga att jag var jättebesvärad i somras. Men jag är ju psyksjuk också, så då räknas ju inget jag säger.

Jag är så jävla irriterad..

På tal om nåt ännu roligare så har jag tid hos vetten imorgon klockan två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar