onsdag 6 mars 2013

Födelsedag!

Jag är så jävla slut i både kropp och själ!

Jag och N tog bussen ner på stan vid ett-snåret. Vi styrde rakt mot kina-restaurangen och buffen, åt oss mätta och lite till, sen började shoppingbonanzat!

Första stoppet blev Body Shop, jag var ute efter en bronzer och det resulterade i att jag fick en söt liten expedit som vevade runt i ansiktet på mig med tre olika bronzers.. Det gick rätt bra med tanke på att jag har seriösa issues med att folk tar på mig, men hon var ju söt och glad och exalterad. Hur jag såg ut efter det vet jag inte riktigt, men orka bry sig. Vi tog en liten funderare och gick in på Glitter för N ville ha nåt därifrån, jag vågar inte alls köpa nåt oäkta i smyckesväg eftersom att jag uppenbarligen är allergisk mot hela världen, och gick sedan tillbaka och köpte (den dyraste) bronzern. Den har såna där bollar ni vet? Kulor? 

Under hela dagen har jag fått små illamående-attacker, och jag ville verkligen inte kräkas på stan.. Vi drog vidare till H&M i jakt på linnen till N och syntet-borstar till mig, för Body Shops var svindyra. De är säkert jättebra, men ändå.. Efter det till Apoteket för att köpa stjärtsalva och nässpray, och till slut landade vi hos Victor för tatueringsfix.. Jag köpte de här fågelskallarna som jag tittat på i flera månader! Men eftersom piercing-Jonas inte var där så valde jag att vänta med att köpa själva ringarna som jag ska ha, för han kan allt sånt där så mycket bättre än alla andra.. 


Mer yrsel och illamående, och ett tag funderade jag på om jag var för darrig för att lägga mig under nålen, men det gick bra. Det var rätt skönt att få ligga ner! Jag blev helt till mig över att få prata engelska men N konstaterade när vi gick där ifrån att hans engelska kanske inte är så bra och att jag tog i lite för mycket. Jag råkade skratta lite åt N, fast det var inte på nåt sätt menat som elakt. Hennes engelska är lite sämre, även om hon faktiskt kan mycket bättre än vad hon tror själv, det hon råkade säga när vi pratade om solskyddskräm (för att skydda tatueringen på sommaren) var att hon "got the one you use on children, the one for humans isn´t enough".. Kom igen, det var ju kul? Nä, vi är kanske inte barnmänniskor, hon och jag. 

Trötta och fnittriga tog vägen förbi ännu en klädbutik fortfarande i jakt på linnen, jag hittade jättefina strumpor med .. fladderMÖSS på. Nu är det inte vad jag brukar kalla och jag kanske råkade säga könsord inne i butiken. N gick in för att prova sina satans linnen och hojtar glatt "sätt dig ner i soffan så ska jag göra det lite skönt för dig" varpå jag naturligtvis börjar asgarva! Vad hon menade var att jag var trött och illamående och det vore skönt för mig att sitta ner medan hon envisas med att prova saker.. And so on.. Mitt i allt fick jag meddelande från fejjan att jag fått en video postad på min sida av en vän. Bekant mer.. Han är mer åt goth-hållet och jag blev väldigt förvånad när jag hör detta: 



När vi klev av bussen råkade jag notera att kvarters-present-butiken hade kundkväll och där hittade jag de där stora glasburkarna som är i bakgrunden på det första fotot, det är helt underbara doftljus som räcker hur länge som helst. 25% på dem dessutom. 

Seeeeeen, när jag kom hem ringde jag på grannens dörr och bad om present, haha, nä det gjorde jag ju inte. Hon hade sagt åt mig att ringa på när jag kom hem, så det gjorde jag, och jag fick en jättefin orkidé av grannskapet! Vi rastade av våra glada hundar som legat ensamma hela långa dagen och N gick in för att hämta min "present" som hon pratat om, hon fick det att låta som om jag skulle få en platt-tv med tanke på hur den var bökig och bära och så vidare. Det jag fick var hembakta fucking chokladmuffins med glasyr och strössel!! Best present ever! Seriöst! 



Jag har ingen aning om hur mitt bildupplägg kommer se ut i just din dator och jag orkar inte peta på dem nå mera.. Pöss!


6 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott! =D
    Härligt med lite svengelska för att lysa upp tillvaron!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! :)

      Haha, vår Victor är från Spanien och kan inte många svenska ord, så det är engelska som gäller.. Menne, alla är ju inte lika förtjusta i engelska, eller ens att prata för den delen, som jag är.

      Radera
  2. Grattis i efterskott! Fan vad härligt med lite tatueringsfix!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! :)

      Jaa, fast han fyllde bara i lite rött som inte såg ut som det skulle.. Det skulle vara kul att göra meeeeeera, men han vill ju ha betalt så det får vänta lite. :)

      Radera
  3. Grattis! Chokladmuffins! Avundsjuk :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! :)

      Ah, det ska du vara! Chokladmuffins med kaffeglasyr och strössel/kokos! Jag är inte så imponerad av dyra presenter, eller dyra saker så där direkt, de bästa presenterna jag fått i mitt liv är "billiga" saker med massor av omtanke!

      Radera