måndag 4 mars 2013

Atarax i mitt hjärta

Helvetes-veckan är här.. På måndag ska jag iväg på det där jävla allergitestet. Vilket betyder att jag inte får äta mina Atarax.

Jag hade ju en tid, ni vet? Och jag var utan Ataraxen, ni vet? Och det kliade överallt och till slut orkade jag inte klia utan var bara uppgiven, ni vet? Och så ringde nån från allergi-centralen (påhittat namn, javetinte) och sa att min läkare fått magsjuka och det inte blev nåt! Så nu måste jag göra om hela skiten!!! 

Än så länge är det ju inga problem, det har gått några timmar. Men jag vet, jag vet ju hur hemskt det här kommer bli. Jag tittar på min veckoplanering och inser att typ inget av det kommer att bli gjort, för jag kommer ligga och vara ledsen och uppgiven med klåda över hela kroppen. 

Och så kliande, fjällande tatuering på det då. 

Vi pratar om nåt annat hörrni. 

Papps ringde! Han har börjat surfa on the internetz. Han har köpt en bärbar dator med mobilt bredband som funkar i köket om han "hänger den i fönstret". The irony.. Han undrade vad en e-mejl-adress var och om man bara kunde skriva i nåt när virus-programmet frågade efter en sådan.. Jag ska hjälpa honom med det där. Jag kom på att det kanske är enklast om jag åker ut till datorn i köksfönstret och fixar det där.. Eller så kan han ju ta med den till stan? Ja jag vet inte.. Snart sitter han väl på fejjan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar