söndag 3 februari 2013

Vårkänslor

Eller javetinte.

Tänkte ta mig en rökfri månad igen. Den senaste slutade abrupt med att jag förlorade min Tav, och sånt har en tendens att få mig att skita i allt eftersom att livet beter sig som en jävla fetta.. (orka hamna i sökmotorerna) Det går i alla fall bra. Mind over matter and all that.

Äntligen har jag hittat en stegräknare till telefonen! Min förrförra hade en inbyggd men den, av alla, telefonen lyckades jag spräcka skärmen på och den fick åka i sopen. Annars byter jag telefon när jag har betalat av den.. Jag har letat appar sen jag skaffade min Samsung, men uppenbarligen får jag ingen bra gps kontakt och då faller hela grejen. Den här appen gör inga kartor tråkigt nog, men den räknar steg och det var ju vad jag egentligen ville ha.

Seeen, nu börjar jag låta freakigt peppig känner jag, så är jag helt kär i en app som räknar kalorier och proteiner och vad det nu heter. Det bästa är att man kan scanna streckkoder och så talar den om saker. Vem fan visste att en enda köpe-chiabatta hade 250 jävla kalorier!? Utan pålägg!! Jag får i och för sig magkatarr av dem dessutom, så jag köper dem inte så ofta.

Hälso-februari tänker ni nu?

Jag åt en sats hemmagjord kola igår, svarar jag på det. Och nej, jag skrev inte in den i matappen, det gjorde jag inte.

Det var lördag!!

Härrå..

3 kommentarer:

  1. Man kan ju alltid ta ett vitaminpiller till kolan för att neutralisera det onyttiga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rätt tänkt! Fast lördagar räknas inte riktigt, de finns knappt! :-) Jodå, så är det.

      Radera
  2. kom gärna in och visa ditt intresse för bloggen
    och eventuellt namnbyte, förslag är välkomna
    inzi

    SvaraRadera