onsdag 13 februari 2013

Så är det ibland..

Mm, gjorde precis det jag skrev igår. Köpte cigg och semlor (och en hel del annat..). Röken smakade skit men semlorna var väl goda, inte som Mormors såklart, men dugligt. För skojs skull skannade jag semmelkoden och kom fram till att två semlor (ca 200 gram stod det) har 666 kalorier. Seriöst! Det var roligt..

Idag såg jag att jag fått tre kram-kryss på inlägget igår! Jag vet inte vilka som kryssat men det värmde lite i hjärtat. Kände mig lite ensammen och bortglömd. Som vanligt är väl ensamheten självvald i och med att jag a) inte hör av mig till folk och b) ber folk som väcker mig på morgonen att dra åt helvete. Men jag blev lite glad så tack för dem.

Längtar mig lite bort, som jag alltid gör när saker känns så här. Jag har ångest och känner mig lite gammal tror jag. För gammal för typ allt. Jag borde kanske bli vuxen och normal, men det känner jag inte för. Nä, det här får vi utveckla nån annan gång.

Imorgon har jag möte med sköterskan! Visserligen klockan ett, men jag måste ändå upp tidigare än jag gått upp de senaste dagarna. Har inte kunnat sova, ångesten är ju som värst när man ska sova, det behöver jag väl knappast berätta för er, så jag har tagit sömntabletter nu. Eller inte nu, men nu som igår. Vilket inte alls kvalificerar som nu. Jag ska ta sömntablett snart men det räknas ju knappast heller som nu. *ledsen gubbe* Leva i nuet heter det va?

Bhlarg.

Nyss tog jag i alla fall en dusch och snart ska jag röra mig mot sängen.


2 kommentarer:

  1. Vuxen och normal låter ju skittråkigt! Du är inte ensam om att längta dig bort. Jag vill till anderna, spela panföljt så det ekar mellan bergen, gulla med alpackor och odla potatis och chili. Det är nog mycket februaris fel att man inte vill leva i nuet utan i senet eller dået. Eller i en romantisk dröm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Jo, jag tror nog att bristen på sol och d-vitamin kan ha ett finger med i spelet.. Säg till när du drar till anderna så hakar jag på, ett tag i alla fall! Jag vill klappa alpackorna..

      Radera