tisdag 8 januari 2013

Natt-katt-tankar.

Jag ska inte göra verklighet av det, inte än i alla fall. Inte medan jag har min kattfarbror Felix kvar. Tre kattar får räcka. I och för sig är jag ju eventuellt allergisk mot katt... Aja, ni vet finaste Octavia som vi blev av med för snart ett år sen? Hon kom från Ockelbo och hittade mig genom dåvarande kompisen dåvarande pojkvän. Man kan anta att det finns katt-släktingar där uppe och tänk om man fick ett litet nytt inavelspaket med extrautrustning! Inte som ersättning, det finns inget som kan ersätta Taven, men det skulle nästan vara som en kattbäbis från henne. Har för mig att hon faktiskt fick en kull, men det fick de ju allihopa. Med varann. Hennes pappa var hennes bror och hennes kullbror var cp-skadad. Ja, på riktigt. Jättefin var han men jag vågade inte klappa honom för hans ticks verkade öka när jag kom närmare och jag visste inte hur jag skulle tolka det.. Han var nog bara glad, men huvudet vickade som en uggla. Det gick ingen nöd på honom, på Mongo. Haha, ja han hette så, på riktigt.

Nattankar som sagt. Jag försöker vända på dygnet men det går inte så bra som jag tänkt, så nu tänkte vi ta en liten lur efter maten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar