söndag 20 januari 2013

Less

Vaknade halv sex nångång, det är skönt när det funkar så. Min lugna och sköna morgon där jag får ha världen för mig själv sket sig helt fucking totalt. Jag kom inte längre än precis ut mellan husen när jag får syn på den förbannade collien. Jag vet inte hur jag ska beskriva det ekipaget, hunden är gammal och halt, plus att den hoppar runt och skäller på sitt två meter långa koppel. Hon samlar inte in hunden på kort koppel, det kan hon inte för då hugger den henne! Kärringen är helt störd i huvudet, minst sagt begåvningshandikappad. Hon har absolut inte förstått vad som skulle hända, eller rättare sagt kommer att hända, när hon till exempel tränger sig förbi N, som har turen att bo i samma trapp, i trapphuset så att N fick slå igen sin dörr på sin hunds hals för att collien rätt vad det var stod bakom henne när hon ställde in sina matkassar.. Kärringen var en trappa längre ner.

Jag höll på att tappa kopplet imorse. Jag vaknade med yrsel och det är inte lätt att få ett bra grepp med skorna i snön. Den där kretinen är det sista jag vill se på morgonen. Ingen vill se den! Hon är så jävla avskydd på gården..

Igår var jag också rätt grinig. På allt granntjafs och alla "bättre vetande". Jag har nästan 20 års erfarenhet av att ha egen hund och behöver inga råd om hur min hunds jacka ska sitta lixom! Inte heller har jag lust att hamna i mitten av nåt bråk heller.. Jag och N gick tillsammans runt huset i förrgår, vi diskuterade en grej som inte var för andras öron och stannade därför inte när vi såg G och S bakom oss.. När vi kommer ner och går längs gatan så kommer en vän till N och kör, han tutar, vänder och stannar bilen vid parkeringen vi har där. Han står inte i gatan och inte på trottoaren. När G då kommer ifatt och går förbi känner hon sig tvungen att yla "det här är ingen parkering!!!" TVÅ gånger för att se till så alla hörde. N skrek tillbaka och frågade varför hon alltid måste anmärka på precis allting (ni anar inte..). Killen med bilen hade ingen aning om att vi ens kände de där två och ifrågasatte om hon var så pass fet att trottoaren inte räckte till (höhö), jag la mig inte i alls. Nu vet jag ju att G kommer börja tjata om det här med mig och jag orkar inte med alla jävla draman! Jag har sån lust att be alla dra åt helvete! Det är inte alls läge att hålla på nu..

Jag känner att jag inte passar in.. Jag tycker att folk är korkade och tråkiga. Det finns fler saker som rent fysiskt får mig att må illa men jag kan inte skriva om det här ens.. Några få vet, och andra låter sig luras.

Jag vill byta stad, byta krets. Byta allt.

4 kommentarer:

  1. du skriver klurigt ibland men jag tänkte tipsa utifall flytt blir aktuellt så är folk precis lika korkade och vad det nu var i skåne, så du kan flytta dit=)
    det är likadant över hela världen där det finns folk så..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag vet.. Finns en del jag känner att jag inte kan skriva om, tror vi pratat om det förut. :-) Fett less på folks attityder mest, känns som om jag måste dra lite gränser. Dra OM gränserna.

      Skulle lätt flytta till Skåne om jag vågade!

      Radera
    2. haha ja de kanske bits här

      Radera
    3. Haha jag är lite skåning faktiskt. Mormor var från Skåne, men jag har aldrig varit där..

      Radera