fredag 25 januari 2013

Inte som planerat

Hade till slut kommit fram till att gå på spelningen ikväll, men det blev ändrade planer.

Hundungen har varit mer emo än normalt, hon är ganska emo, och svansat efter mig och suttit och glott på mig eller helt enkelt bara satt sig nånstans och sett ledsen ut. Jag började klämma lite på henne och då spände hon lixom buken.. Inte bra. Allt annat verkar normalt, hon äter och så vidare. Jag ringde djursjukhuset och tjejen jag pratade med rådde mig att ta regelbunden temp på henne och om den stiger (den var helt normal) så blir det åka in. Sväller buken upp så blir det åka in. Börjar hon kräkas så blir det åka in. Det som det i värsta fall kan vara är livmoderinflammation.

Hur vi ska åka in vet jag dock inte! Ja, jag planerar ju alltid för det värsta..

Hon är kanske bara emo för att det är 20 grader kallt ute och vi typ springer runt huset utan att nosa på saker och för att hon får kramp i tassarna hela tiden.

Ska äta och sen blir det hundmys i sängen med bullungen tror jag. Hittade i alla fall en skojsig kommentar om Magnus (sångaren i bandet som jag skulle kolla på och en allmänt trevlig pojk) som jag blev tvungen att skärmdumpa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar