fredag 4 januari 2013

Badrum..

Som jag sa så har jag avancerat mitt listsystem, och tycker själv att det är genialt! Nja, men perfekt för mig i alla fall, det där får man nog anpassa efter sig själv.. Det går ut på att varje dag i veckan har ett "tema". Ni vet hur måndagar är måndagssäckdag? Måndagskören har flyttat för övrigt, tråkigt tråkigt.

Fredagar är i vart fall badrumsdag! Tricket är att inte bli distraherad av annat, och tanken är att planera in städning i badrummet, finns det ork över när punkterna är avbetad så finns det med all säkerhet nåt att sysselsätta sig med. Det är en bra planering för det hindrar mig, eller dämpar i vart fall impulsen, att springa runt som en yr höna. Orkar man inte det som ska göras så flyttas det inte utan får vackert vänta till nästa fredag (i det här fallet).

Well, jag är rätt nöjd med mig själv so far in på dagen. Jag hatar badrum och alla dess otäcka hål som man inte vet vart de tar vägen..

Till det lyssnar jag på ljudbok. Det är effektivare än att försöka läsa mig igenom Wheel of time (fjorton miljarder böcker) inför att den allra sista delen släpps i januari. Nu alltså. Jag kommer inte hinna med att ligga i fas när den kommer men då får den lilla guldklimpen ligga och vänta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar