onsdag 24 oktober 2012

Today is the day!!!

Idag ska jag ner till Victor och tatueras! Jag vaknade typ fem, inte halv nio som jag hade tänkt. Men det var bara och kliva upp och dyka in i duschen efter hundrastning. 

Jag är inte så nervös som jag hade väntat mig, jag är mest nervös över att den typ ska vara ful. Smärta ska inte vara nån big deal.. Och Viktor är jättetrevlig.. Här kan ni kika lite på hans prylar, mest skräck, även om min blir ganska klassisk.. Tror jag.. Är det tänkt. Länk

Jag har exakt en cigg kvar, och det känns inte okej! I och för sig måste jag rasta hunden innan vi drar så då kanske jag tar mig till kiosken, om inte annat så ska vi förbi den innan vi tar bussen. Jag känner mig helt osammanhängande! Jag har rökt ganska mycket märker jag men det är inte så konstigt med tanke på att jag känner mig ganska stressad, eller var ganska stressad, inför läkaren och sånt igår.. 

Vi pratade i typ tre timmar, hon tyckte att det jag berättade om min uppväxt var fruktansvärt, hon sa att hon kommer att rekommendera att jag får fast sjukskrivning och att målet snarare ska vara min livskvalitet. Hon skulle föreslå till min läkare att jag skulle käka en antidepp igen, nån som är så mycket bättre än alla andra. Jag är skeptisk, de presenterar alltid läkemedel som mirakelmedel, fast det naturligtvis aldrig är så.. Hon ansåg att jag var aningens nedstämd medan jag känner att jag mår mycket, mycket bättre än jag gjorde för ett par tre månader sen. Det går ju åt rätt håll, till en slags normalitet som jag känner igen i alla fall. Jag har aldrig fungerat som jag ska, skola och allt det där, och det är inte troligt att jag kommer att göra det. Jag har inget skyddsnät, jag skaffar mig inga djupa relationer. 

Jag är hellre aningens nedstämd än har mos till hjärna. Jag tappade ord, tänkte långsamt och hade svårt att uttrycka mig, och för mig är det inte okej. Jag börjar äntligen få min hjärna att fungera som den ska, börjar stimulera den. Faktum är att jag löste två av Illustrerad Vetenskaps pusselmojjar vid första anblick härom dagen! Inte de med siffror naturligtvis, siffror förvirrar mig. 

Nä nu får jag nog ta att ringa fröken N så hon inte försover sig.. Hejpåer!

4 kommentarer:

  1. Det där med medicin är olika för alla. Utan mina antidepp får jag inte min vardag att gå ihop. Då blir jag håglös och tappar all initiativförmåga.

    Och så tar ångesten över allt.

    Men det är så klart ingen mirakelmedicin som gör allt bra, men för mig är det den krycka jag behöver.

    Lycka till med tattisen. Vi förväntar oss bilder på underverket senare ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad äter du för sort? Jag åt tidigare Efexor men valde att sluta, hon tyckte att jag skulle äta Mirtrazapin (eller hur det stavas) men jag tycker inte jag hört så bra saker om den.. Men jag vet inte ens om min läkare håller med henne heller..

      Skönt att du mår bättre av dem i alla fall! :-)

      Självklart kommer det bilder! Den ska bara lugna ner sig lite först.

      Radera
    2. Jag tuggar i mig Citalopram Teva och sover på Propavan. På det hela fungerar det bra förutom att jag blir så jäkla muntorr. Men det kan jag leva med.

      Radera
    3. Jag åt citalopram innan jag fick efexor, jag tyckte inte den gjorde nån nytta men det är ju olika hur det funkar för folk.

      Radera