måndag 22 oktober 2012

List-livet..

Tillbaka på listor nu.. För jag är superstressad och har en massa tider att passa. Okej, inte direkt massor, men mer än två gör mig stressad över att tappa bort nåt i mina hjärnvindlingar.

Idag har jag sovit alldeles för länge eftersom jag var vaken alldeles för länge igår, trots tidig morgon. Korkat, korkat, korkat.. Imorgon måste jag upp tidigt till det där mötet med läkaren som bara avgör allt. Nervositeten inför läkaren tar bort lite nervositet inför min dejt med Victor och tvärt om. Det är väl kanske bra..?

Idag har jag slitit mitt hår när jag försökt komma i kontakt med Nordea.. Jag har fått in min skatt på ett konto som jag inte använder, det var ett tag sen jag fick behålla min skatt om vi säger så.. Men, till det kontot har jag ett gammalt uttagskort och sådana existerar inte längre! Dessutom är det trasigt.. Kontentan av det hela är att jag inte kan ta ut mina små skatteslantar. Nu för tiden får man ju inte göra nåt så tokigt som att ta ut pengar på banken vet ni! Men det är en annan historia/irritationsmoment. Aja, tänkte jag, jag har ju internetbank där om jag bara kommer ihåg koder och så vidare! Men nu visade det sig att den här skraplotten som man fick till internetbanken inte heller används längre! Skam den som ger sig, tänkte jag, och försökte ringa banken... "Knappa in ditt personnummer" sa den, "knappa in din personliga kod", sa den. "Nej" försökte jag mig på att svara efter att ha försökt med personnummer ett par gånger. Efter att bara ha ignorerat den automatiska telefonröstens tjatande så upplyste den mig om att det magiska kommandot var "fortsätt". Hur i helvete ska jag kunna gissa mig till att säga "fortsätt" istället för att uppge mitt personnummer!? Den sex minuter långa telefonkön som utlovades blev tolv, sen fick jag prata med nån liten pojke som upplyste mig att banken i city visst har kontanthantering! Hur i helvete ska man kunna gissa sig till nåt sånt då när alla har slagit på stora jävla trumman över att man inte får använda sina kontanter längre? Om kontot ska avslutas? Kan du ninjahajja.. Brinn i helvetet Nordea..

Jag skaaaa fixa ett tema-inlägg på Sisters, jag har påbörjat det, men just nu kan jag knappt tänka så det får vänta lite längre.. Sorry.

Jag har inte fått nåt svar av Victor efter att jag mailat in mina ändringsförslag.. Det gör mig lite nervös.

Jag fick ett totalt hissyfit och hela världen gick under här om dagen för att glassen till kvällsnyponsoppan hade smält i frysen för att jag inte hade stängt dörren ordentligt, på den nivån är det.

2 kommentarer:

  1. sjukt nyfiken på din tatuering!
    och avundsjuk.. jag väntar på en ny idé ska kläckas i mitt lilla hövve.. och det tar tid. så jag får vänta innan jag tatuerar mig igen, men jag vill ju NU!

    jag blev lite konfunderad över att du skrev dejt med Victor, men du syftade bara på din tid för gaddningen väl? eller är det 2 flugor i en smäll?
    me like sexy, dirty, flirty with sprinkles on top

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är klassisk! Rosor och banderoll.. Fast lite färgfattig.. Sjuuuuukt nervös nu. Vaknade och kan inte somna om.. Och nej, ingen sån dejt med Victor, han är en upptagen man, fast annars hade jag kanske inte bangat!! Haha..

      Radera