måndag 17 september 2012

Trött med vykort..

Men det är väl väntat, jag kände mig relativt pigg igår och nu kommer väl räkningen för helgen lixom. Förutom att jag lyckats betala garderob två gånger då..

Nåväl, jag fick vykort idag! Från min mor.. Det var adresserat till mitt gamla efternamn - hennes efternamn - som en lagom liten protest. Hon tog väldigt illa upp när jag bytte till Papps namn och jag fick höra av honom att hon var väldigt envis angående att jag skulle ha hennes efternamn när jag föddes. Nåväl, nu är det som det är med den saken och jag har bytt efternamn för över ett år sen, vare sig hon tänker acceptera det eller inte!

Kortet lyder:

Hej Anna!
Skottland är (relativit? riktigt? reckirt?) vackert! Nu är vi i (Invermen? Imreuren?). Vi har sett border collies fösa får på en gård, kul! Hundarna (vin? van?) söta och keliga. Imorgon ska vi ta en (Fm?) på Loch Ness och spana efter Nessie!
Kram Mamma

Ja, hennes handstil är omöjlig. Varför jag får kort förstår jag inte heller.. Varför hon signerar det med "Mamma" helt plötsligt efter några års födelsedagskort signerade med sitt förnamn. Eller, i år fick jag ju inget kort, eller samtal, eller present..

4 kommentarer:

  1. kryper till korset? inte vågat göra det per telefon eller face to face så då skickar hon vykort från semestern? gissar vilt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, min mor tänker inte riktigt som normalt folk tror jag.. Men hon ringde ju också innan hon åkte "ifall jag skulle vilja få tag i henne".. Ja, fan vet. Your guess is as good as mine.

      Radera
  2. Det är kanske lite taktlöst att vara cynisk om andras mammor, men en gissning är att hon vill verka 'normal' i sitt sällskap. När andra sitter och skriver kort till sina barn så vill hon inte verka annorlunda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mh, en bra teori det med.. Hon åkte med min moster som i alla fall avhöll sig från att vara otrevlig! Alltid nåt..

      Radera