fredag 21 september 2012

Natt, sömn och livet i allmänhet.

Hade svårt att sova inatt, sen hittade jag den där låten som jag la upp i förra inlägget, och det ledde till en lavin av känslor och helt plötsligt satt jag och grät. Det gjorde ju inte insomnandet lättare.. Men ja, jag somnade nån gång framåt morgonen, och har drömt mardrömmar om en specifik psykopat som jag uppenbarligen känner. Det är ju inte så konstigt eftersom jag tänker en del på det..

Det är ju så, vi vet inte vem vi möter i världen. Ingen planerar att bli ihop med en person som slåss, ingen planerar att skapa en familj med en pedofil, det här är saker som man inte kan skydda sig mot. Jag var ytligt bekant med en man som visade sig vara en serie-våldtäktsman. Han gav sig inte på mig eller nåt sånt, men hans ansikte dök helt plötsligt upp i media. Hans sambo hade absolut ingen aning.

Psykopater finns det gott om i samhället, och långt ifrån alla är kriminella. Jag skulle nog vilja påstå att en minoritet av dem ägnar sig åt grova brott. De är framgångsrika och manipulerande, går nog över ett och annat lik för att nå sina mål, men steget är enormt från det till Hannibal Lecter. Jaja, fiktiv karaktär and all that, men ni förstår min poäng.

Men, på tal om ingenting, så har jag varit till affären i alla fall.. Kom på att jag nog inte ätit nåt på typ tre dagar. Lite yoghurt, lite negerbollssmet, men ingen mat. Förutom ett par fryspizzor så hade de äntligen fyllt på BenJerr-sortimentet och en Halfbaked fick följa med hem, och på vägen mot kassan (faller för det här nästan varje gång trots att jag faktiskt utbildat mig i de psykologiska tricken i dagligvaruhandeln) hittade jag Jellybeans!

Pizza först, nomz sen.
Pizza först, nomz sen.
Pizza först, nomz sen.

5 kommentarer:

  1. Psykopater finns överallt i alla åldrar och kön.
    Helt plötsligt har man en i sitt liv. Har man tur kommer man ur det utan att ta för stor skada, har man otur faller ens liv i bitar.

    SvaraRadera
  2. Amen till ditt svammel om psykopater =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Men visst är det en obehaglig tanke? Det går ju inte att skydda sig.. Eller ja, rätt vad det är så är man redan midjedjupt ner i skiten.

      Radera
  3. haha nja, psykopater är ofta rätt så välanpassade as, jag har vant mig vid tanken och har nog träffat på några stycken i mitt liv, några mindre välanpassade än andra förstås

    de måste ju bli anpassade till samhället annars överlever de inte, om ska se det från deras perspektiv

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo precis! Det är ju de allra flesta av dem, men sen är det den där minoriteten.. Jag mailar dig.

      Radera