onsdag 12 september 2012

Leave me the fuck alone..

Nej, inte fan får man vara ifred..

Ni vet när grannen klampade rakt in här? Ja, jag lånade henne en påse kattsand, inte för att jag minns speciellt mycket efter att ångesten kom, men jag gjorde det. Så, idag så har hon fått skjuts för att åka och handla. Och då börjas det.

Hon ringer, skickar sms om att det bara fanns billig (skit)sand på den butiken hon var på och jag svarade att hon kunde strunta i det och att jag fixar sand själv, för mig är det inte värt 35 spänn att ens diskutera med människan, då köper jag hellre Pussi på Ica för 60 spänn eller vad den kostar. Jag hörde att hon kom hem och då ställer hon sig och ringer på min dörr. Nej, jag öppnar inte heller. Jag har ingen lust.

Bägaren rann över, det är sånt som händer. Jag är nöjd med mig själv för att jag satt ner foten och för att jag fått tillbaka mina grejer. Jag är nöjd med mig själv för att jag inte låter ångesten gnaga sönder mig utan istället agerar.

----------

Och mailar på facebook..

----------

Sms

----------

Så gick jag ut på balkongen för att röka, eller rättare sagt jag ställde mig i dörren och rökte. Då kom hon och ropade på mig! Och frågade om jag var sur, så jag förklarade en gång till, eftersom hon inte "hör", vad problemet var. Hon bad ju såklart om ursäkt och lovade att det aaaaaldrig mer skulle hända igen. Nej, sa jag, det kommer det inte att göra. Hon hade köpt en "rätt" sand som hon skulle ställa utanför dörren. Nu är det väl förjävla synd om henne antar jag, det brukar det vara. Hon "hörde" inte mig, så tydligen måste jag skrika som en jävla galning trots att hon vet precis vad som gäller, däremot "hörde" hon när jag hade en vanlig bordsfläkt i sovrummet förra sommaren, den lät som en helikopter.

6 kommentarer:

  1. fan vad lika vi är!
    jag agerar ungefär precis likadant..
    det är jag som bestämmer när det går att prata

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, när folk gör så här så stänger jag av totalt.. Sen undrar jag, om hon nu kände på sig att jag var sur, är det då rätt läge att lixom terra på alla kanaler samtidigt??

      Radera
    2. du menar spill it all? ta upp allt hon gjort fel?
      kanske begränsa dig till det värsta grejerna

      Radera
    3. Nä jag menade att om hon nu trodde att jag var sur på henne, vilket hon frågade på balkongen, är det då så klipskt att ringa, smsa, ringa, (svara på sms är ju okej), ringa på dörren, maila på facebook, skicka sms och sedan ta mig när jag är ute på balkongen. Nånstans i den här kedjan av kontaktsökande så kanske man kan anta att personen inte vill ha kontakt? Kanske sover? Eller kanske bara vill vara i fred oavsett orsak?

      Radera
    4. det tog lång tid innan jag fick folk att förstå att det ALDRIG var ok att dyka upp oanmäld och ringa på, eller ens ringa mig (sms, e-mail eller e-whatever på något forum jag använder)
      men är det ansträngt så är det en självklarhet att man ska slippa bli jagad med sms eller något alls.. fy fan vad folk kan var för nära inpå

      Radera
    5. Jag tror att folk har ganska klart för sig att jag inte heller vill ha oanmälda besök eller ens samtal.. Men jag kan inte komma över att hon helt rabiat börjar terrorisera mig när jag uppenbarligen inte svarar! Hur jävla korkat är inte det.. Jag blir ju inte gladare..

      Radera