tisdag 4 september 2012

Jag lever..

Ifall att ni saknat mig..

Jagvetinte, först sov jag en massa. Meningen var att jag skulle vända på dygnet, resultatet blev bara en massa förvirrad sömn och exakt samma "morgon"-tid ändå. Imorgon ska jag till sköterskan klockan ett och jag vet inte riktigt hur det ska gå till. Jag satte larm idag, den förhatliga tuppen, men jag tror bara att jag blev förbannad på den och somnade om.

Senne.. Så har jag varit ute på trevliga kvällspromenixar med granne I som inte bara har sin lilla jack russel utan också har lånat grannens rottis. Jag blir lite nervös när vi är ute och undrar om hon verkligen orkar hålla i fröken rottis som ibland är mer vild än tam. Eller, hon är väluppfostrad och tränad i både det ena och det andra, men I är inte hennes mammis och fröken rottis har spring i benen, precis som min bulle (som är halvrottis). Igår gick vi hela 3,2 km och det tog över en timme! Det är inte så lätt när tre vovvar inte alltid vill åt samma håll och det ska kissas på saker och då måste alla tre hundar kissa på samma plats så det blir som en liten kö..

Idag vaknade jag sent, har drömt en massa sjuka saker om nån psykopat och så hyrde jag ett litet torp av min pappa och där var det kallt och ja, jag vet inte riktigt.. Psykopatdelen kan jag väl i och för sig förstå eftersom det är något som vi pratade om igår kväll.. Det gjorde mig både arg och chockad att få höra helt sjuka saker om nån som jag ändå har umgåtts med.

Jag och I pratade om det här med karlar och förhållanden, vi båda var väl överens om att vi ibland tycker att det vore trivsamt att ha en karl. Men å andra sidan inte.. Jag har svårt att tro att nån skulle stå ut med mig, och att mina "egenheter" skulle väga upp det positiva. Sen finns det den där långa listan av vänner/bekanta som råkat ut för diverse psykopater/misshandlare/alkoholister/pedofiler. Mitt längsta förhållande, om man inte räknar mitt-bästa-ex-som-bor-på-andra-sidan-atlanten som var fram och tillbaka under några år, var med en "normal" och "frisk" person. När han sen slängde ut mig så bytte han lås och vägrade ge mig mina möbler/skolböcker/kläder och krävde halva klätterställningen som vi köpt till katterna. Det var också han som gav mig en halv cd-spelare i födelsedagspresent med förklaringen att han "inte hade råd att köpa nåt så dyrt" åt bara mig. Och guldsmycken med nallebjörnar på.. Inte äkta guld naturligtvis, pläterat. Till nån som enbart använder silver och jag kan väl inte tänka mig att jag ger ut några direkta "nallebjörns"-vibbar. Aja, nog om mig och mina taskiga relationer..

Min jättelogiska hjärna hittade ett sidospår och rätt vad det var så hör jag mig själv säga: "jag har träffat en tjeeeej", och insåg hur det lät. Vad jag menade, och sen förklarade, var att jag bekantat mig med en tjej on tha internetz som jag har mycket gemensamt med och hon har träffat en bra och normal karl som inte har nåt emot hennes egenheter. Poängen var att ni två ger mig lite hopp om att det kanske eventuellt finns fler vettiga karlar där ute! För oss dårar..

Jag har städat balkongen idag förresten, jag satt där i godan ro och pratade med grannen på balkongen ovanför när Penny ställer sig på yttre kanten av bordet för att eventuellt kanske fast ändå inte kliva över till mitt knä, varpå bordet välter, spiller ut min kaffekopp i mitt knä och över nya stolsdynan och koppen rullar ner på golvet och går prydligt i två bitar. Jag bara reste på mig och sa "nu ska jag ta hand om det här" till grannen och sen gick jag in. I rena farten så torkade jag balkongfönsterna (på utsidan) och torkade golvet och demonterade det jävla bordet som nu åker i sopen. Katten får stanna.

Jag funderar på om det är värt att gå och köpa rök eller om jag ska ta det imorgon. Logiskt sett borde jag göra det idag för imorgon ska jag ju iväg och bla bla.. Jag och I ska väl ut men det blir inte förrens vid elvasnåret och då har min kiosk stängt. Bah, alla dessa beslut.

3 kommentarer:

  1. Förlåt för supersent svar! =(
    Nej, han är van utekatt, runt träd, skogsdungar med mindre trafik.
    Vill inte utsätta honom för fullsatta Göteborg..
    Det är inte så bra, du kan kolla min blogg nu, om vad som hänt.. =/

    SvaraRadera
  2. Läser ditt inlägg imorgon, skall lägga mig nu. =)
    Tack, imorgon borde jag få lite information om vad som sker och var
    jag förflyttas. =)
    Och vad snällt av dig att tänka på mig på det sättet, man känner sig så sjukt uppskattad då.. *rodnar*

    SvaraRadera
  3. martin är hjälten i vårt förhållande pga en enkel sak - det är att han har en bra, stabil självkänsla. du vet, sånt som vi saknar.
    han har lätt att ösa kärlek över mig och tål att jag går helt Hin Håle on his ass bara för att jag inte hittar mina panodil
    för han tycker jag bara är ett gulligt troll som inte kan vara elakt

    du är så gullig som skriver om det=)
    det är faktiskt första gången jag har ett förhållande där mannen inte bryter ihop haha
    jag hoppas du träffar en martin
    om det inte var oss du menade så säger jag la la la la la
    kram

    SvaraRadera