lördag 8 september 2012

Funkar inte.

Jag jobbar upp en tandgnisslande irritation. Jag försökte distrahera mig med pappersrivning och sånt, och visst blir det en massa gjort, men det hjälper inte ett dugg.

Jag vet hur jag funkar, det där var otrevligt och alltså ska man undvika saker som är otrevliga och alltså undviker jag folk. Saker bara växer i huvudet, andra saker, alla saker. Det är absolut inte första gången hon inte respekterar mina gränser, även om jag nu inte står och vevar med en gigantisk röd flagga så tycker jag att det räcker när jag säger "nej, jag vill inte prata om det" eller "nej, gör inte så". Det här har jag inte skrivit speciellt mycket om i bloggen eftersom jag får för mig att personen ska hitta den nuvarande bloggen och så blir väl saker ännu mer otrevliga.

Förbannade jävla fittluderhorbögångest.

Sen känner jag, ska det här vara nåt som jag ska må dåligt över?? Ska jag ge andra människor kontroll över mitt mående? Det kan väl ändå inte vara riktigt. Jag gör inget fel när andra inte respekterar mig. Varför ska jag då må dåligt? Jag tycker jag är fucking jävla tydlig jämt.


2 kommentarer:

  1. om det är hon jag tror så förstår jag och håller med. hon ska respektera det du säger och hålla sig borta om det är det du vill.
    kram

    SvaraRadera
  2. Ja, kanske vi pratat om det, jag minns inte.. Jag har hållit avstånd ett tag pga lite av varje, men så kände jag väl att jag skulle sluta med det. Nu kommer lixom ALLT upp, allt som jag någonsin irriterat mig på. Jag vet inte ens vad jag ska skriva om det.. Men tack söta du! :)

    SvaraRadera