fredag 7 september 2012

Blandat..

Jag har lite ångest över det här med sömnen, vilket i och för sig inte är nåt nytt! Jag skulle upp tidigare än tre idag, hade jag i alla fall tänkt mig. Men nä. Jag hade egentligen behövt gå till affären och de stänger inte än men jag känner att jag verkligen inte orkar. Jag är extremt oduschad dessutom. Tanken var (alla dessa tankar som aldrig kommer längre än så) att jag skulle duscha och allt det där igår, men när vi kom ut för kvällspromenixen så regnade det. Mitt oborstade hår som satt i sin eviga hästsvans blev blött, och lockigt. Det finns inte en chans att jag försöker dra en borste genom det då! Men nyss borstade jag ut det..

Jag och I har promenixat varenda kväll nu, och det är skönt och trevligt. I är en person som man måste skrapa lite på ytan för att upptäcka riktiga guldkorn.. Trots att jag känt henne i snart tio år så hittar jag fortfarande grejer! Visserligen har vi inte direkt umgåtts, vi har lärt känna varann på grund av hundar, men ibland är det lättare att lätta på hjärtat med personer som är lite på lagom avstånd sådär. Jag hoppas att jag inte blir dumpad när N (rottismamman) kommer hem igen.. Fröken rottis är i nån slags spökålder och kan få för sig att skälla ut en soptunna som tittar snett på henne rätt vad det är, hon är så jävla söt när hon gör det. Tycker jag i alla fall, det är lätt att tycka det när det inte är ens egna hund som gör helt störda saker. Min hund har väl skällt ut sin beskärda del av vägarbetes-markeringar och snögubbar och fan vet vad..

Um.. Jag har fixat lite hemma! Igår putsade jag vardagsrumsfönstret! Jag försöker tänka att det är bättre att städa lite än att bli handlingsförlamad över att jag inte kan städa ordentligt, så jag styrde upp några kvadratmeter framför fönstret och ska flytta dit min tjusiga skivspelare/radio där den ska stå. Säcken är nästan full också.. Ja, jag rensade ju papper som jag visst redan berättat för er.. Sen ska soffan ställas på plats temporärt tills jag bestämmer mig att fixa skjuts till återbruket. Då kommer det helt plötsligt att finnas en massa yta! Jag är trött på det här..

Jag ska berätta om glossyboxen, men den får nog ett eget inägg! Det har varit lite strul den här månaden, och jag hoppas att det blir uppstyrt av kundtjänst snart.


Jag har återupptäckt Lordi! Vi lyssnade jämt på dem förr, när jag mer eller mindre bodde ihop med hundens brors mamma. Jag fick lära mig en hel del om finsk metal då.. Just nu känner jag mig lite nostalgisk över den tiden, över det folket, men det fanns ju orsaker till att jag bröt med dem. Men för det behöver jag inte bryta med Lordi! 

2 kommentarer:

  1. jag önskar små käcka checkboxar på dina sidor. ofta tycker jag dina inlägg är roliga, intressanta och sånt men orkar inte samla hjärnfåren att formulera en begriplig mening.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, okejje, jag kan väl fixa såna då! Om jag listar ut hur man gör..

      Radera