onsdag 15 augusti 2012

Kan du skynda dig att hämta lilla fågel?

Vi har hört en massa flaxande tidigare på dagen, men det är inte ovanligt eftersom vi har massa fåglar här, efter tio år på Torpet har jag lärt mig att uppskatta våra kajor. Sen har vi svalor som flyger om kvällen, småfåglar och naturligtvis skator. Vi har fladdermöss också, för den delen..

Men nu är det så att nån liten fågel, kanske en svala, har fastnat under takhänget (eller vad det kan tänkas heta). Den har flaxat och flaxat och kommer inte loss, det finns ingen chans att nå den, det är tre våningar och den har lyckats fastna så illa att det är mitt mellan två fönster, hade det varit precis ovanför ett fönster hade man kanske kunnat göra nåt. Fast det är inte mitt fönster heller, vet inte vem som bor där.

Nu på kvällen hänger den ganska stilla, man ser ena vingen som hänger ner, men den viftar lite svagt emellanåt. Den är såklart helt utmattad. Det gör så ont i mitt hjärta.. Jag tänker att den kanske hänger där och får lov att svälta ihjäl? Den dör knappast av utmattning från att flaxa, eller?

Jag förstår inte hur den kunnat fastna så illa.. Men snälla Döden, kan du komma och hämta lilla fågel?

-------------------------

Uppdatering

Det flaxar inte mer, och jag ser ingen vinge heller. Jag hoppas att den kommit loss, även om den bara "ramlat ner och dött" så känns det bättre än att det ska hänga ett fågellik där. Lilla fågel..

-------------------------

Uppdatering 16/8

Fågeln sitter kvar.. Nu har jag härjat runt i telefonen och väntar på att kvartersvärden ska ringa upp mig, de ska komma och göra nåt åt saken. När den dör, när det nu blir, så kan det ju hur som helst inte hänga ett fågellik utanför fönsterna på en lägenhet.

3 kommentarer:

  1. du måste rädda fågeln!!! jag kan inte sova annars, iväg med dig :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade det varit möjligt så hade jag gjort det, men det flaxar inte mer, och har den dött så borde den ju hänga slappt? Jag tror den kan ha ramlat ner, förhoppningsvis död om den blivit skadad. :C

      Radera
    2. jag hade hållit med dig om att döden varit bäst där men SuperAnna räddade ju fågeln i slutändan! jipps!

      Radera