torsdag 23 augusti 2012

Idag blev det shopping!

Nästan nyss hemkommen efter shopping med G, hon har en förmåga att ta med sig regnet dit hon går.. Men nu är det laddat med kattsand och lite smått, det blev ingen jätteshopping men det är mest kattsanden som jag behöver.

Granne S (en förjävla lustig människa, och inte på det bra viset) hade frågat varför jag inte ber henne om skjuts att åka och köpa kattsand!? G ska nämligen operera sig i nästa vecka och kommer inte kunna köra bil på ett tag.. Jaa, sa jag till G, varför gör jag inte det? Kanske för att hon står allra allra längst ner på listan av människor jag ens tänker tanken på att be om tjänster! Dels är hon så jävla tråkig att klockorna stannar, dels är hon så jävla falsk att man baxnar.. Granne S hade för övrigt konstaterat att "Ni var minsann inte ute länge när ni gick promenad tillsammans" till G som svarade att "vi var ute i en och en halv timme..". Sitt påstående baserar hon på att min balkongdörr stod öppen! Hon skulle minsann aaaaaaldrig gå ifrån lägenheten med öppen balkongdörr, eller våga ha den öppen på natten när hon sover. Nu är det som så, att jag har nät på min balkong (redigt byggt på ramar som är ihop-skruvade med varandra, pappa fixat), och oddsen för att nån liten buse skulle hämta en stege för att nå upp, ta fram lilla avbitartången och börja klippa hönsnät, för att sedan skutta in i min lägenhet - allt utan att någon märker det! - känner jag är minimal. Och känner nån för att kliva in i min lägenhet medan jag sover så kommer de snart nog att upptäcka att det bor en jävligt förbannad pitbull där.. Man kan inte gå omkring och vara rädd för allt hela tiden, men å andra sidan är ju hennes hundar lika tråkiga som hon är såatte..

Avslutningsvis: Jag tar hellre bussen ut och köper en påse i taget än att jag ber S..

Sen bjöd jag G på kött! Njä, men när vi kom till kassan så upplyste kassörskan om att rabatten på kycklinggrejset bara gällde om man handlade för över tre hundra spänn, "släng på det på mitt!" sa jag och när G ville ge mig pengar så tyckte jag att hon gott kunde få en hundring (som det kostade) som tack för hjälpen.

Just ja!! Jag köpte en sån där tio-kronors-automat-grej! Haha, jag tror att jag fick en säl, eller nåt.. Jaa, jag råkar gilla sånt och har nästan alla barbapappagrejerna. Sådeså.

7 kommentarer:

  1. Det var ett kul inlägg! Plus att jag känner igen det där med leksak- och tuggummiautomaterna :-) Nån i min närhet, kan kalla henne för Miss H, studsar gärna iväg till sådana med några kronor i högsta hugg när vi är ute och handlar. Oftast tuggummin, men nån grön bra-å-ha-handslime har hittat hem också. Urgulligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, den där Miss H verkar vara en bra person! :P Visst var väl ormen söt?? Den sitter på telefonen nu.

      Radera
    2. ormen var skitsöt=)

      jag studsar väl inte? jag tycker jag swooshar mer
      för ett tag sen så fick jag försvara min KattPez, den är min och ML vågade påstå att den var hans dotters, allt inför dottern också! helt unbelievable! ok, jag är skyldig till att ha stulit många av hennes pezgodis, men hon och jag har en deal, men hon har egna Pezfigurer och jag har en enda och den köpte jag själv. Outrageous!

      Radera
    3. Visst var den?? Det har hänt, vid kanske mer än ett tillfälle, att jag tiggt tior av mitt sällskap för att köpa nåt skoj, man blir ju lite glad en liten stund, det muntrar upp de gråaste dagarna!

      Haha, ni får helt enkelt köpa fler Pezfigurer! Guuuuud vad länge sen det var som jag hade en sån.. Det måste ordnas.

      Radera
    4. hehe, klart man kan köpa fler. men man lämnar varandras heliga ifred, jag vet inte riktigt varför, men det är en oskriven lag..det kanske bara är jag =)

      Radera