måndag 13 augusti 2012

Hundungens sysselsättningar..

Min hund är ganska snäll, hon har väl aldrig direkt bitit sönder saker.. Nu känns det som att där vår positiva skvallerträning går in så rinner nåt annat ut. Som att man inte får sno saker som ligger på spisen!

Jag var till Ica häromdagen, och när jag kom hem kom det en lurig hund och mötte mig i dörren. Hon slickade sig om munnen, la öronen bakåt och viftade väldigt lågt med svansen, samt slängde lite nervösa blickar in mot sovrummet. Och ja, mycket riktigt. 

I min säng låg det morötter, en knäckebrödsförpackning och påsen med råttmat - öppnad. 

Jag bara ställde mig och stirrade på det medan hon diskret gick och gömde sig bakom vardagsrumsbordet.. Det var enbart tur att hon inte fick tag i mjölpåsen! Jag förstår inte varför hon helt plötsligt har börjat med sånt här, hon hade ju inte ätit några morötter! 

Jag är ju inte så dum att jag lämnar nåt gott stående framme, typ en ost. Men inte fan trodde jag väl att hon skulle springa och sno råttmat och morötter!? Kattmaten står bredvid spisen, och den hade hon inte rört trots att den säkert är god.. Men ja, jag får väl valpsäkra hela huset när jag går ifrån min sex år gamla mupphund. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar