tisdag 21 augusti 2012

Färjan.

Min käraste U och jag kom i samspråk om programmet Färjan igår.. Hennes karl postade en status på fejjan och nyfiken som jag är så var jag ju tvungen att kolla upp Kanal5play..

Först kom chocken, Baren-Håkan är tillbaka, båtjäveln är tillbaka, och allt annat som jag trodde var arkiverat sedan länge återuppväcktes. Jag kollade nog inte så noga på de tidigare tre säsongerna, eller om det är fyra till och med, men jag sögs in i premiäravsnittet och nu vill jag bara ha mer!

I premiäravsnittet får vi följa ett medelålders (tippar jag på) par och deras barn, de åker på kryssen för att fira sin bröllopsdag. Hur många år de varit gifta minns jag inte, för efter att de förklarat att de redan kände varandra innan de gifte sig eftersom deras pappor var kusiner så tappade jag fattningen lite. Asså.. Asså..

Sen har vi stackars Magnus som åker på en blinddejt (läst det på svenska) tillsammans med sina något äldre vänner som verkar rätt glada i spriten, om vi säger så. Lilla Magnus kanske inte direkt passar i Mensa, men när kraken blev dumpad av vad som i det närmaste liknade en transvestit som verkligen inte klarade av att sminka sig så led jag med kraken och tänkte att jag kanske kunde sympatidejta honom? Orsaken till att spektakel-tanten inte var intresserad av honom var för att han inte var så förtjust i kött?

Och sminket.. Asså.. Det såg ut som hon lagt en god grund av typ talk i ansiktet. I alla fall väldigt mycket puder i väldigt fel nyans. På det slängde hon sen lite vit ögonskugga i ögontrakten, skulle jag vilja kalla det. Vad hon sedan hade gjort med mascaran.. Jag brukar se ut så där (en kort stund innan jag tar bort sminket och gör om hela proceduren) om jag lyckats peta mig rakt i ögat med borsten och det klumpar ihop sig totalt. Kanske har ingen talat om för henne att mascaran ska sitta på fransarna? Hon gillade lamkött och  identifierade sig med Demi Moore, framför allt hennes relation med "Esten Kötter".

Sen var det söta små hårdrockspojkar som klädde ut sig i klänningar och drack öl, men det känns inte jätteabsurt av nån anledning. Det säger kanske mer om mig än om programmet i och för sig..

Varsågod!

Färjan, premiär-programmet.

Jag måste åka på kryss med U och gänget, frågan är om vi kommer att spana efter spektakel eller vara spektaklet, det återstår att se.

Måste. Ha. Mer. Färjan.

2 kommentarer:

  1. Det var ju ett helt underbart program, jag bara måste se de kommande avsnitten.

    Och så sägs det att vi svenskar inte har humor? Jösses, det verkliga livet på färjan är stor humor.

    Och Magnus fixade tydligen något annat (bättre) på kvällen, han hade ju fått en hotmail-adress av någon.

    SvaraRadera
  2. Nej jag tror inte någon kan stava till Münchhausens syndrom, alla, inklusive läkare, googla stavningen.

    Jag får kolla det boktipset vid nästa biblioteksbesök. Just nu läser jag Gunillas man försvann, ytterligare ett människoöde.

    Och du noreplay@hotmail är en het adress :)

    SvaraRadera