torsdag 16 augusti 2012

Lella fågel!

Efter en massa ringande från mitt håll så fick jag tag i kvartersvärd som ringde räddningstjänsten som skickade två (!) brandbilar. Fem trevliga brandmän var inblandade i att ta loss lilla fågel, som är en svala. Den hade fastnat med benet i ett snöre och kom inte loss, de hämtade ner den, tog bort snöret och satte upp den på taket. Först stapplade den omkring men nyss så skuttade den lite gladare och flög en liten bit. Jag känner mig nöjd med mitt dagsverk!

Tack snälla brandmännen!


4 kommentarer:

  1. Svar
    1. du är som jag, jag har ringt räddningstjänsten över gräsänder jag varit orolig för. värmer mitt hjärta att svalan är fri tack vare dig

      Radera
    2. Ja när jag kom ut idag för morgon kaffe/rök så hörde jag det där flaxandet igen, och det skar ju så i hjärtat.. Till slut gjorde jag nån slags telefonattack mot kvartersvärd/kommunen/anticimex/länsstyrelsen. Till slut så kom kvartersvärdarna och kikade, de ringde lika många samtal de och sen meddelade de att räddningstjänsten kommer, om de inte måste rycka ut på nån eld naturligtvis. Fina pojkar det dära, måste jag säga..

      Radera
  2. Jag körde för övrigt på "det här är ju en sanitär olägenhet"-spåret, och då vart det fart på dem. :)

    SvaraRadera