onsdag 11 juli 2012

Känslan..

På nåt vis känns det som om jag sköljde av mig någonting på den där promenaden vi tog.. Det är en bra känsla, det känns skönt. Hade vädret varit lite mer pålitligt så hade jag tagit en till.

Det känns som om jag fick lite energi, och jag har styrt upp lite av det här med möbler som inte står där de ska. Tvbänken som stod i mitten av vardagsrummet står nu där den ska, bokhyllan som stod där tvbänken stod står i och för sig lite på halvflaj, men jag håller på med det just nu.. Det är så mycket porslinssaker och annat som jag är rädd om, saker från Mormor såklart, som jag måste flytta varsamt för att kunna riva runt med möbler.. Löste det som så: Böcker som stod i fel hylla till pappkassar, fina saker som står i hyllan som ska flyttas till hyllan som innehöll böcker. Minns ni de där pusselspelen där man var tvungen att skjuta runt rutor för att - i min variant - komma åt godiset som låg i ett hål? Mmm, så är det hemma hos mig, fast utan godis.. Tror att jag kanske "löste" pusslet på nåt annat vis, men ändå..

Penny tog chansen att hoppa upp på bokhyllan och lägga sig i mitt höganäskrus igår.. Det stod uppe på bokhyllan dårå. Där nedanför stod jag och försökte prata ner henne, och hon bara blängde på mig. Hon hoppade inte ens ut när jag lyfte ner hela kruset med henne i! Jävla muppkatt..


Som jag avskyr de där tapeterna, by the way..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar